anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

1 natt jobbad och 1 natt kvar innan det blir att fira Valborg:D

Av anaby - 29 april 2013 14:23

Efter en bra natt på jobbet visade det sig att det regnade imorse....suck!! Hade redan planerat igårkväll att åka till jobbet direkt efter jobbet för att göra bort T. Så jag var förbredd på att åka ner...men kändes så tråkigt med regn  T fick på sig regntäcke och jag fixade örat och knäet....trampade ner hö och kollade vatten. Det känns himla skönt att INTE behöva bära och kånka på vatten varje dag nu!!! Knappt så att man förstår att man slipper göra det  Hade som vanligt INTE tänkt mocka men då var det "bara" 1 hög inne i vindskyddet....och resten utanför vid dygnstacken....det går ju så fort  Ja, jag är ju hopplös  Men skönt att det är gjort!!! Åkte hem för att sova och när jag vaknade hade det slutat att regna...bara att ta bilen ner till stallet för att ta av regntäcket innan T strimlar det till oigenkännlighet  Han gillar INTE att ha på sig täcke....speciellt inte om det är varmt ute  Men om det regnar mycket vill jag gärna att han har täcke på sig en stund så att han inte blir så kall på ryggen. Han står ju gärna ute och äter ur stora höhäcken oavsett väder  Sagt och gjort!! Ner för att ta av täcket.....och T hade inte hunnit tugga på det...tack och lov!!! Dock hade han rullat sig så täcket var smutsigt men det går ju att tvätta och nästa gång det regnar lär det ju blir renare  Hi hi!! Hem och vätska upp sig och piggna till.

Nu ska jag ut på en joggingtur hade jag tänkt mig. Ev. blir det regn imorgon och då känns det otroligt jobbigt att jogga...bättre att ta det idag istället och om det är uppehåll blir det en till joggingtur imorgon!! Jag har "en plan" så att säga  

Nu har jag 1 natt till att jobba. Ska egentligen jobba tisdagnatt också men jag hade så mycket + tid så jag kunde ta ut den i ledighet!! Vi firar alltid Valborg med en egen majbrasa och har gjort i ca 16 år nu!! Det är en större tradition för oss än tex både Midsommar och Nyår!! Hi hi!! Lite udda men trevligt  Så imorgon blir huset fullt med folk!!! Vi har bjudit in en del och sedan verkar bägge barnen ska ha ett gäng kompisar här hemma. Blir nog bra det där  Man får vara glad så länge de VILL vara hemma och elda och grilla med oss  

Nej, gott folk!! Bäst att bege sig ut och jogga när jag känner mig någorlunda pigg och halvrask  

Jag avslutar med några bilder på T från igår:


 


Det mesta av vinterpälsen är nu borta!! Tada!! Uppskattningsvis så är allafall hälften av pälsen borta  Jag är väldigt nöjd med honom muskelmässigt men skulle gärna vilja ha bort lite mage. Är övertygad om att han kommer att se riktigt fin ut om ca 1 månad  


 


Vad ska du med de här pinnarna till qvinna??



 


Jag antar att jag får se vad du har hittat på? Är det tänkt att jag ska göra någonting med de här?? Hmm!!

Jag började att skritta mellan bommarna. Han reagerade mycket mindre än jag trodde och sedan la jag ut 1 bom på marken som han fick skritta över. Den andra bommen la jag som ett T....den bommen låg då utåt så att säga för att "rama in" och visa vägen. Detta funkade väldigt bra. Blir nog bra med vattendunkarna sedan istället för hinderstöd. Då blir det lättare för mig när vi tömkör!! T hoppar så otroligt STORT OCH HÖGT över små hinder. Så jag ska försöka avdramatisera lite och avsluta med hoppning efter tömkörningen. Ska se om Henrik kan filma oss på söndag så jag kan lägga ut en lite film på T och bommarna   


Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards