anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

Framme i Ullared och första dagen på Ge-kås:D HÄÄRLIIGGGTTT!!!

Av anaby - 16 juli 2013 22:00

Jag måste säga att det var väldigt skönt att stanna till i Gävle och sova där inatt  Är tacksam att vi hade möjlighet att bo hos min faster  Vi åt frukost hos faster och sedan var vi på väg mot Ullared vid 09.30 Gissa om vi blev förvånade när det visade sig att skyltarna visade 120 km på väg från Gävle till Stockholm!! Vi "norrlänningar" får ju "bara" köra 110 km uppe hos oss    


 


Det kändes lite märkligt att åka 4-filigt i utkanten på Stockholm!!!
 


 


Restaurangen vi var och åt på ikväll...ligger på andra sidan vägen  GOD MAT!!



  Det är NÄRA till restaurangen och Hotellet  


  

Det blev kycklingkebaktallrik för mig och "vanlig" kebaktallrik för exet Jag ska tillägga att jag orkade INTE äta upp min portion!!!


 

Och Ge-kås är endast 1 stenkast bort!! Den stora gula byggnaden längt bak är Ge-kås. Uppskattningsvis ca 300 meter bort  


 

Bättre sent än aldrig! Vi köpte godis på Dollarstore i Sundsvall igår. Det fanns 3 olika storlekar...smal...medium och large....vi tog large och den kostade 40 kr!! Uppskattar att det är närmare 1 kg godis  Jag är inte så där jätteförtjust i godis men kolaflaskor går alltid ner  Hi hi!!


Nu till shoppingen av hästutrustning  

Igår köpte jag en vit flugmask i storlek x-full på Hööks för 99 kr. Gillade att nätet nästan var klart eller genomskinligt.


 

Om ni vill se en bättre bild på flugmasken heter den:
Flughuva Kentucky II Horsepower
Artikelnr 430001
Bara att gå in på www.hooks.se och titta närmare  
 
Det här köpte jag till T inne på Ge-kås idag:
 
 
En hel flugmask i storlek x-full. Man måste trä den över huvudet så jag vet inte vad T kommer att tycka om det...men det lär ju visa sig  
 
   
 
Pris: 59.90 kr
 
 
2 st vita "vanliga" flugmasker i storlek x-full för 49.90 kr styck.
 
 
1 par bruna 3-finger vinterhandskar till mig med bra grepp i handen för 59.90 kr.
 
 
4 st grimmor i storlek x-full.
 
1 röd Catago för 19.90
1 turkos Catago för 19.90
1 röd med ludd för 39.90
1 gul reflexgrimma för 49.90
Helt fantastiskt att köpte 4 st grimmor i x-full för 130 kr  Det kallar jag för bra köp!!!
   
 
När jag var på Ge-kås förra gången ville jag så gärna köpa körpisken men jag kunde inte ta den med på flyget  Så idag blev det köp!! Den kostade 59.90  Tänkte använda den när jag tömkör  
 
Hur ser utbudet ut annars på hästavdelningen??
 
Tja, jag hittade ett par rosa rutiga ridbyxor som var jättesnyggatill... bra pris som jag tänkte köpa imorgon.
Det finns en mängd fina ridbyxor i en massa olika färger och modeller till bra pris. De har både jodphursridbyxor och softshellridbyxor.
 
Jag har hittat orangea strykkappor till bra pris och jag tycker nog att utbudet av benskydd och boots ser ut att vara skapligt bra den här gången.
 
Vad gäller schabrak så är det väldigt torftigt tycker jag  Hittade att jättefint rosa schabrak som jag ska köpa!! Måste ju uppdatera inför oktober månad och Rosa bandet!!! Men annars fanns det ingenting som föll mig i smaken...tyvärr...
 
Det finns massor av regntäcken både med och utan foder men tyvärr inte många i 165 cm. Men upp till 155 cm är utbudet riktigt bra.
 
Samma sak med fleecetäcken och sommartäcken. Utbudet är bra upp till 155 cm.
 
De har många fina träns mest svarta....
 
Idag var det påfyllning av bett och jag tycker nog att det finns en hel del INTE bara pessoabett den här gången.
 
Det finns en massa olika tillskott, tillbehör till hagar och sadel och tränshängare och en massa annat. Ska kolla mer ingående imorgon då jag ska stanna längre på hästavdelningen. Idag blev det bara en snabbsväng ner och köpa det "viktigaste" som jag hade bestämt mig för att köpa. De som jag funderar på får vänta tills imorgon!!
 
Det ser ut som om det blir fler flugmasker av den modellen som kostar 49.90 kr. Det är så pass svårt att få tag på en flugmask i storlek x-full så det är lika bra att hamstra när de är billiga och framför allt finns att köpa  
 
 Kan säga att det blir sovmorgon imorgon!! Ska ta mig en dusch och äta frukost och räknar inte med att gå in på Ge-kås förrän vid 10.00-tiden Men sedan blir det många timmar där inne med ett avbrott för lunch tillsammans med min man  
 
Imorgon blir en ny dag med nya möjligheter till shopping på Ge-kås  
Ni lär få se bilderna på kvällen!! Hi hi!!
Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  
 
 
Ingen bild

Hanna

17 juli 2013 00:34

Anna! Finns det någon Liiiiten möjlighet att du skulle kunna köpa två par silver catago boots till mig? I strl full. Dom kostar tydligen noll o inget där nere . Mams o paps missade det helt när dom var där nere :$

anaby

17 juli 2013 18:45

Hejsan Hanna! Jag kollar om det finns i silver och full imorgon. Finns det köper jag 2 par till dig:D De är helt ok!!! Har för mig att de kostar ca 69 kr.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

17 juli 2013 11:19

Min häst hatade den huvan som träs på huvudet^^ fast matten tyckte det var en smart grej:P
Såg du om Amigo mio fleccarna med hel hals fanns kvar?

http://annashastliv.blogg.se

anaby

17 juli 2013 19:57

Kan tänka mig att T inte kommer att bli så där överlycklig när man ska trä den över huvudet ;) Man jag ska allafall prova för jag tycker också att det var en smart grej:) Hi hi!!

Jag såg att de hade Amigo fleecetäcken. Kan kolla imorgon om det finns med helhals. Skriver i min blogg om det så vet du om det finns eller inte.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Hanna

Hanna

17 juli 2013 23:55

Åhh va du är snäll <3

http://www.hannaforsberg.blogspot.com

anaby

29 juli 2013 10:32

Visst är jag;) Synd bara att just de silverfärgade bootsen inte fanns hemma:(

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards