anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Nattat T och nu väntar bädden!!!

Av anaby - 14 februari 2011 23:35

Vi åkte förbi T med varmvatten till Termobaren vid 20.00..den var isfri  Passade på att ta på honom 1 täcke till. Han fick på sig det fleecefodrade regntäcket under vintertäcket med halvhals  Känns bättre i hjärtat för mig om jag vet att han är påpälsad och inte fryser i den här kylan  

Kommer nyss från stallet igen. Har fyllt på med ytterligare varmvatten och den här gången var Termobaren också isfri  En underbar uppfinning för utegående hästar  

Kände på T under täcken och han var varm och skakade inte...så han får gå ute inatt. Dock var Herr´n" en aning rimfrosting på huvud och hals  Men go och glad   Imorgon får han sova inne då han lär vara svettig efter hoppträningen. Ska vara rejält kallt i några nätter framöver så jag får ta ställning från kväll till kväll om T ska vara ute eller inne nattetid.

Hoppas att ni har haft en riktigt bra Alla hjärtans dag!!! Det har jag haft  

Sov gott och ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

 
 
Lina

Lina

15 februari 2011 11:57

SV: Brukade vi också förr, men nu är tränsen ofta finare "från start" så brukar inte göra det längre, liksom jag sällan anv. läderfett vid putsning mer än ibland. :) När jag publicerade inlägget i min förra blogg fick jag massa kritik för de förstörde tränsen, men jag har inte haft en söm som släppt så förstyår inte vad det kommer ifrån. Mvh Lina

http://sallberglina.blogg.se

anaby

15 februari 2011 12:15

Jag vet att väldigt många är emot oljebad...men som du säger så är det upp till var och en att göra det eller inte;)Och tyvärr så "hugger" vissa direkt när man bara nämner oljebad:S För mig har det fungerat jättebra och jag har inte fått något träns förstört än så länge:)
Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards