anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Trots avfallning och "ihoptjurning" av T har vi haft bästa hoppträningen någonsin ikväll!!!

Av anaby - 5 juni 2011 22:14

Jag ska väl börja från början och berätta om hur kvällen har varit 

Det gick riktigt bra att lasta hemma. Tog inte så många minuter innan han gick in. L-O har börjat "gömma" sig när T backar ut så att han INTE ser honom  ...då går T in helt och ställer sig. Och vips så åker bakluckan upp 

Longerade innan jag red fram och det gick jättebra. Sedan gick det kalasfint att rida fram för första gången  Minimalt tjafs i både trav och galopp!! Han var jättelugn när jag satt ner och jobbade ihop honom i traven  Och idag kunde jag t.o.m galoppera förbi 2 st av de andra hästarna utan att T blev galen och började rodeoa!!! Helt fantastiskt 

Sedan har T gjort sin BÄSTA hoppträning någonsin ikväll!! Han hoppade verkligen jättebra och fina språng  Jag har för första gången låtit honom galoppera sista galoppsprången och han har INTE dragit iväg utan istället legat kvar och hoppat riktigt, riktigt bra Allt var frid och fröjd tills vi kom till slutet och ett nytt hinder dök upp...då tjurade T ihop och började vägra  ...när jag red på hindret igen tvärkastade han sig och jag föll givetvis av  Klantskallen som satt på ryggen kunde INTE hålla sig kvar!! Sedan ville han INTE ens gå fram till hindret...suck!!
Jag skrittade tills de andra hade hoppat klar så skulle vi " ta igenom" T sedan.

Vi la ner till en bom på marken men T ville INTE gå över bommen eller framåt överhuvudtaget  Han ryggade och sprang bakåt  .... Till slut kunde Rebecka leda honom över bommen och då hoppade han och DÅ SLÄPPTE DET ÄNTLIGEN!!! TACK OCH LOV 

Sedan gjorde vi om till kryss och han hoppade utan problem...vidare till räcke och även det hoppade han utan problem....gick vidare till nästa hinder en oxer som var ett kryss...vägrade på det  hoppade vid 3:e försöket och sedan gjordes det om till en oxer och han hoppade utan problem  Och riktig lugnt och fint 

Då gav vi oss 

Det kändes jättebra att det "gick att vända" hoppningen till något positivt den här gången. Förra gången han tjurade ihop (för 3 månader sedan) så här gick det bara att få honom att hoppa över en bom...sedan fick vi ge oss. Så det går trots allt framåt...han börjat "växa" mentalt 

Hoppmässigt är både jag och Rebecka JÄTTENÖJDA med honom idag!! Synd att han tjurade ihop på slutet...

Sedan fick jag ett erbjudande av Rebecka till hösten!!! Hon frågade om jag ville hoppträna efter alla andra själv? Om jag kommer och rider fram när de andra hoppar kan vi sedan träna ensamma med T när de andra är klara 

Jag har ju som mål att kunna åka transport själv med T under hösten. Nu ska vi "klura" lite på hur vi ska bygga bakbommen till transporten och sedan ska jag forsätta lastträna 3-4 ggr per vecka. Får jag sedan hjälp att lasta när jag åker till träningen och någon som kan hjälpa mig med bakbom och bakluckan när jag ska hem är jag övertygad om att jag kommer att kunna åka själv med T. L-O är en aning less att föja med och det förstår jag. Så nu kommer jag att jobba stenhårt på att kunna åka själv och träna till hösten     

Det gick över förväntan att lasta hem!!! Han backade ut 2 ggr men gick sedan rakt in trots att han var rejält trött ikväll HÄRLIGA HÄST!!!

Just nu står han och får magnetbehandling i paddocken. Kan behövas efter kvällens "tjur-il" som gjorde att vi fick hoppa lite extra 

Jag vet inte om jag kommer att hinna lägga ut några filmsnuttar innan jag åker iväg till Ullared på tisdag men annars kommer de på fredag eller lördag. Jag längtar själv tills jag får se det L-O har filmat ikväll!!!

Nej, nu ska jag värma på min rispåse och kurera mitt skulderblad som fick sig en smäll när jag åkte av   Hade på mig säkerhetsvästen som tur var!!! Den tog emot en hel del  Svettigt blir det med den på men jag skulle INTE vilja vara utan den när jag hoppar. 

Nej, gott folk!! Ha de jättebra så länge!!!
Mvh en nöjd anaby       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards