anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av anaby - 24 februari 2012 18:51

Det blev lite drygt imorse när morgonpersonalen inte dök upp kl.07.00  ....den som började då kom inte förrän 07.25   Jag orkar inte hålla på och ringa utan de ggr någon uteblir har de oftast sett fel och kommer strax före 07.30 när nästa personal börjar. Gjorde en snabb rapportering och sedan åkte jag hem!!!

Har sovit riktigt bra idag  Jag känner mig utsövd och redo för ytterligare 1 natt. Nu är det "bara" 2 nätter kvar att jobba!!!!

När jag kom utomhus snöade det IGEN!!! MEN SUCK!!! Förhoppningsvis blir det inte någon större nederbörd idag...bara att hålla tummarna!!

T fick på sig ett regntäcke så att han kunde gå ut till stora höhäcken och äta igen  Tur att jag är en snäll matte  Sedan satte jag igång och skotta fram "spåret" igen. Idag blev det kring 10-12 meter och det är nog kring 5-7 meter kvar att skotta nu  Förhoppningsvis orkar jag det imorgon 

Mockade och fyllde på vatten. Insåg dock när jag gick med skottkärran att det var TUNGT...vilket det aldrig brukar vara trots snö. När jag kom fram till vindskyddet ser jag att det har blivit punktering på 1 av däcken  Ska egentligen INTE klaga då jag inte har haft några problem hittills med den här skottkärran. L-O ska laga det imorgon medans jag sover så förhoppningsvis är den ok att använda igen 

Hem igen och rugga upp sig!! Henrik gjorde tomatsoppa till middag idag...och mamma kom hit och åt med oss.

L-O har en av sina klasser på skolan här och de ska basta och bada badtunna. Men först gick de ut till en av våra lokala pizzerior i närheten för att äta.

Nu har de landat hemma och väntar på att badtunnan och bastun blir klar...sedan blir det lugnt och skönt för mig  här hemma  För mig blir kvällen lugn...eller snart lugn....väntar på att tekoppen ska svalna lite så att jag kan börja dricka mitt te

Pappa har kommit fram till min faster (och hans syster) i Gävle!! Resan hade gått bra Imorgon går det vidare till Uppsala till barndomskompisen!!

Nej, nu ska jag chilla och mysa tills det blir dags att åka till jobbet igen!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll och glöm inte myset!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards