anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Sol, ridtur och jogging!!

Av anaby - 26 april 2013 14:08

Igår innan jag gick och la mig såg jag att det skulle regna vid 12.00-tiden Jag verkligen hatar att rida i regn så planen blev det att rida vid 10.00-tiden istället för att i största möjliga mån undvika regnet. Gick ner till stallet strax efter 10.00-tiden för att hinna innan något ev. regn var på väg!!

Hittade en trött och liggande T i hagen  Han var inte så sugen på att stiga upp om man säger så  


     


Herregud qvinna!! Jag har ju just lagt mig till rätta  


Efter lite övertalning i form av smackningar och lite repviftande...steg han allafall upp  Kan tänka mig att jag var billig i hans ögon idag  



 

Suck om man inte hade en sån envis och tjurig matte verkar han tänka!!


Efter en stund var vi på väg på ridtur!!! T kändes otroligt lugn idag och när jag hade vänt för att trava tillbaka träffade jag på en gammal jobbarkompis från mitt förra jobb...som jag fick en trevlig pratstund med innan vi red vidare  Sedan fortsatte vi mot kyrkan som vanligt. När vi nästan är framme vid den lilla ån som går under vägen där han har tittat till lite senaste ridturerna känner jag helt plötsligt hur benen viker sig på honom och han kämpar för att INTE gå omkull?? Vad hände?? Strax innan hade han hoppat till lite till vänster och förmodligen så i och med hoppet så famlade han med framhovarna och fick inget fäste just då...min snubbelfot  Han kom allafall upp på hovarna igen och efter det fick han ett helt annat steg...luftigare  Vände och satt ner i traven och T kändes riktigt fin!!! Skrittade sedan till sista travsträckan. Även idag kunde jag länga lite på tyglarna men korta in tempot. Han kändes kalasfin  Skrittade sedan hemåt och njöt av det fina vädret...sol och lite blåst även idag!!!

När vi landade hemma såg jag att han hade fått lite skrubbsår på ena knäet när han kämpade med att hålla sig på fötter. Har tvättat rent med såpa och sprayat med sårspray. Ska smörja med salva också lite senare idag.

Sedan blev det mat och magneter för T. Medans jag trampade ner hö och mockade hage + vindskydd. Hämtade vatten och sedan gick jag hem för att tvätta utrustning. Ska snart ut på en joggingtur och då ska jag gå förbi stallet på vägen hem för att ta av T magneterna. Blir fina fisken!!

Ska fortsatta med städningen här hemma och tvätten innan det blir hästhoppning även ikväll...på Webb-TV!! Blir nog att spela in Let´s dance tror jag  Hästnörd?? Nej, då inte alls  

Nej, nu måste jag ut och springa mina 2 km och sedan fortsätta med tvätten!!

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards