anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Nedräkning på hög nivå!! Bara några dagar kvar till Op!!!!

Av anaby - 2 mars 2012 11:34

Japp!! Nu är det bara några dagar kvar till min operation!!! Det känns både ock om jag ska vara ärlig   Skönt att det blir av...men samtidigt så gruvar jag mig rejält tills efteråt  ...när det är gjort och man ska rehabiliteras. Jag har ställt in mig på att jag kommer att ha REJÄLT ONT!!! Blir det inte så blir jag allafall INTE besviken...utan det blir lättare att acceptera. Man måste ju vara realist trots allt  Jag har gjort 2 kejsarsnitt så jag VET hur det känns efteråt... Jag ska också tillägga att jag INTE är rädd eller nervös över att bli nersövd. Det har jag blivit tidigare och det har inte varit något problem då.

När jag kommer igång med ridningen igen beror ju lite på vilken typ av op det blir...om jag blir sjukskriven i 4 eller 6 veckor. Jag får INTE lyfta eller göra någonting tungt på dessa veckor. Sedan ska man även ta det lugnt med riktigt tunga lyft i flera månader efter. Annars är det risk för bråck!!!! Lagom är bäst så klart!! Jag hoppas att jag kan sätta mig upp i sadeln och skritta igen efter 3-5 veckor i allafall. Men jag får se!!! Det lär ju visa sig 

Det kommer som sagt att ta längre tid att "läka ihop" ordentligt än min sjukskrivningstid är så min och T:s träningar kommer jag INTE att påbörja förrän efter sommaren mot höstkanten. Känns mest realistiskt och bäst för oss båda att ha ett vettigt mål till hösten istället. Jag kommer att känna mig för HUR jag mår och sedan sätta igång när kroppen är redo  Funkar inte min kropp går det inte heller att rida eller träna...så jag gissar att våren mot sommaren blir ganska lugn för mig...så att kroppen orkar med   

Sedan ska transporten fixas...eller bakbommen och T ska lasttränas. Men jag har hela sommaren att träna på det så det ska nog gå bra  


   


Just nu känns allt riktigt bra och ok!!! Det finns en ljusning både för mig och för oss bägge 2 angående framtida träningar Jag får se vad framtiden har tänkt för oss!!! Det lär visa sig!!!


 


 

Det jag ser framemot MEST är att bli "normal" igen och orka med saker och ting!! Att INTE vakna på morgonen och knappt ha någon kraft och energi till att stiga upp ur sängen  Hade jag INTE haft T så är jag övertygad om att jag INTE ens hade stigit upp ur sängen många mornar  Så han har verkligen hjälpt mig att "rycka upp mig" när jag känner att orken är minimal och man bara vill sätta sig i ett hörn och gråta av trötthet...när kroppen INTE vill lyda och göra det jag vill   


MEN NU SKA DET BLI ÄNDRING PÅ DET  JIIIPPIIIEEE!!!!!


Mvh anaby  

 
 
Linn

Linn

2 mars 2012 11:55

Fin blogg!

Hoppas det går bra på operationen

http://loveuuuu.bloggplatsen.se

anaby

4 mars 2012 22:26

Tack och tack för besöket!!!

Ha en fortsatt jättebra dag!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards