anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av anaby - 16 mars 2012 22:17

Först ut på handlingsresan idag var Biltema. Jag greppade en fotboll och var redo att gå vidare när L-O frågade VAD jag skulle med den till?? Till T så klart var mitt svar. Vi har 4 st hemma...ta en av dem istället...Ok, var bara att släppa bollen och gå vidare till nästa inköp istället   Jag hittade rätt på "massage & magnetsitsen" till bilen. Den kändes rätt ok..inte så stel som jag trodde att den skulle vara och det var en massa magneter på den. För 59 kr fick den följa med mig hem  Ska prova att lägga den under täcket på ländryggen när vi kommit igång lite mer. Lätt att lägga dit och lätt att ta bort sedan  Utvärdering och kort kommer!!!

L-O hittade en slipmaskin till motorsågsbladen...som han ville ha. Det blev så klart ett inköp då han fyller år på söndag!! En riktigt bra födelsdagspresent tycker jag 

Vidare till Systemet!! Vi visste redan vad vi skulle ha så det gick fort. Slutligen landade vi på Willys och maten. 

Vi passade på att köpa middag....curly stripes och kebabsplit...dressing och sallade hade vi hemma.
Medans jag och Fredrik packade upp maten och jag samtidigt gjorde middagen....gick L-O en prommis med hundarna. Blev sen men god middag för oss alla   

Sedan laddade jag med 1 glas vitt vin...sura remmar....bilar....kex & ost...och lite Jelzin (körsbärslikör) som pricken över I:et  tillsammans med en ganska ny film med bla Antonio Banderas från 2011 som var riktigt dålig...men suck!!! Trodde att den skulle vara ok i allafall men inte...

Nu blir det lite mer TV och sedan bädden. Har haft en riktigt bra dag och är nöjd!! Längtar tills vi ska skotta ur snön från T:s hage med traktorn morgon. Det kommer att bli så himla bra!!!

Nej, tillbaka till TV och mitt snacks!!

Ha de så länge!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 16 mars 2012 14:21

Tog det som vanligt lugnt på fm och tog sedan en prommis ner till stallet för att fixa med T. Hann nästan ner till stallet när jag fick ett SMS av Fredrik att han hade slutat skolan och kunde komma och hjälpa mig med vattnet på en gång   Perfekt att fixa det under dagen!!!

Muggen ser bra ut...eller det är väl ingen mugg just nu. Men allt är torrt och rosa just nu. Kommer dock att ha vegebom + sorbact och padd + linda t.o.m måndag. Sedan blir det öppen och endast smörja med vegebom. Tror och hoppas att det ska funka för "den här gången" 

Sedan har jag krattat bort gammalt hö och halm som kommer fram under snön...trampat ner hö...mockat hage + vindskydd. Upptäckte också till min stora fasa att pga att snön nu smälter börjar det rinna in vatten i vindskyddet  Dock bara det yttersta delen vi ingången....men jag vill INTE ha vatten in i  torv & halmbädden som just nu är perfekt!! Pratade med pappa och vi kom överens om att "skotta ut snön" från T:s hage imorgon med traktornMIN OTROLIGT SNÄLLA PAPPA  Det blir perfekt att lägga snön nere i utbyggnaden och sedan får vi stänga igen grinden för den här vintern. Sedan öppnar jag upp igen när sommarhagen är klar i slutet på maj!!! Hagen kommer också att torka upp på 0-tid när snön försvinner och det är så här varmt ute  Längtar tills jag kan börja tömköra igen!! Det har INTE gått på hela vintern pga all snö  

T har även idag både sparkat PET-flaska och foppatoffla  Idag var han mer nöjd med att sparka på PET-flaskan!!! Igår ville han knappt röra den  Ska se om jag hittar en billig fotboll på Biltema idag till min "bollsparkande" häst!! 

Även idag stog T "som ett ljus" helt lös utan grimma... både när jag borstade och fixade med muggen trots att det har blåst REJÄLT ute idag!! Han rör inte en fena  UNDERBARA HÄST!!!!       

Jag känner mig rätt ok i kroppen även idag. Det känns så klart när jag varit ner till stallet men konstigt vore ju annars  Har dock tagit värktabletter innan jag gick ner så det känns rätt ok  Och sedan tar jag allt i min takt och stressar inte det minsta. Himla skönt att kunna jobba allt eftersom man orkar. Går ganska fort ändå att bli klar där nere för tillfället  

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska vi iväg till Willys och handla mat. Det blir ett besök förbi Biltema också för att titta på en fotboll till T och sedan ska det finnas en magnetsits för bilar som någon på Buke tipsade om...en stor för endast 59 kr!! Ska se OM jag hittar den och hur den ser ut...om det blir något köp  

Nej, nu måste jag lägga på en rem om jag ska hinna bli klar innan "Herr´n i huset" kommer hem!!
Ha en jättebra fortsatt fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards