anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av anaby - 27 mars 2012 15:38

Idag när jag kom ner till stallet hade den "lerinpackade-mammuten" dykt upp...som jag befarade 




Och en liten film:



Efter sanering:


 


Och en liten film:



Måste ärligt säga att det gick över förväntan att "sanera" bort leran!!! Nog för att Magic Brush INTE är magiska men den är SUPERBRA att få bort leran med  I mitt tycke mycket bättre en än piggborste som jag i vanliga fall använder. Det tog mig ca 15 min sammanlagt att få bort leran från hela hästen...och då borstade jag ett varv med en rotborste också  VERKLIGEN SUPERBRA!!!


Idag när jag sadlade med "Eric" sadelgjorden.....så spännde T INTE ut magen för första gången...det var inga som helst problem att få åt på första hålet  Härligt!!! Han verkar trivas med sadelgjorden...det gillas då den kostade en halv förmögenhet i inköp  Men bara det bästa till min älskade häst  


Det var skapligt blött på vägen och "Herr´n" snubblar lite där det är som mest blött. Dock bättre på hemvägen när jag "fått igång skritten" bättre på honom. Han är väldigt, väldigt lugn och trevlig  Inte en tendens till att hoppa till, vända eller rodeoa!!!! Det är bara trevligt att rida...förutom de små snubbligarna. Tror dock att de kommer att försvinna när vägen torkar upp. Har gjort det tidigare på vårarna

T fick lunch och jag trampade ner hö och mockade. Han är duktig min häst!!! Fler högar bredvid dyngstacken än inne i vindskyddet  Idag var det INTE mycket blött vid ingången till vindskyddet. Vallarna kommer dock att få vara kvar till helgen....Snart är hela hagen isfri!!! Nu ska den bara torka upp  Längtar tills jag kan både rida och tömköra där inne. Det kommer att spara en massa tid...speciellt på helgen när det är svårt att rida på vägen för att folk som är ute och promenerar med både barn och hundar.


 

En chillbild på T som myser i solen medans jag fyller på vatten  


Nu har jag landat hemma och har stekt plättar som jag ska äta till middag!! Ska nämligen gå över till mamma och träffa faster och syrran innan jag åker iväg och jobbar inatt för första gången på 1 månad!!! Ska både bli roligt att träffa släkten och att jobba. Jag känner mig helt inställd på att börja jobba nu  Den här veckan blir det lite "mjukstart" med 2 nätter och nästa vecka blir det 5 och sedan långledigheten!!! Tjjjoohhooo!! 

Nej, nu ska jag rugga upp mig och ta på jobbarkläder så att jag är klar och åka till jobbet när vi fikat klart hos mamma senare ikväll.

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby               

Av anaby - 27 mars 2012 12:15

Först åkte vi till Henriks skola på utvecklingssamtal. Det var både givande och bra   Sedan vidare till Granngården och köpte torvmix och lusern till T. Och sist in på Rusta!!!

Jag bär ju ut alla utrustning som hör till T till vindskyddet när jag ska rida. Det går jättebra att bära i IKEA-påsar...men jag har ju problem med nacke och axlar och ibland känns det otroligt tungt att bära...förstås lite beroende på dagformen. Men nu har jag klurat lite på en "shoppingvagn" som jag sett på Rusta. Den var i ett galontyg vilket känns väldigt bra när man är i ett stall  Det blev köp av den idag och jag tror att den kommer att funka jättebra till ändamålet  Inte speciellt dyr heller...149 kr 


      

Det blev en röd vagn!! Hi hi!! Tänkte placera benskydden i fickan fram och sedan träns, martingal, hjälm mm i vagnen. Jag har redan en ryktväska som jag köpte på Hööks som är helt ok att använda till borstar och annat smått. Kan nog lägga den överst på vagnen och sedan dra ut allt så behöver jag bara bära ut sadeln sedan. Den är så otroligt lätt så det blir inga problem alls  Kommer att vänta med att använda den tills marken har torkat upp!!! Men sedan kommer en utvärdering om hur jag tycker att det går!!!

Nej, nu ska jag ta en prommis ner till stallet och rida T en sväng!!

Ha en fortsatt jättebra tisdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards