anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Nästa vecka sätter jag igång och promenerar!!!

Av anaby - 28 april 2012 16:44

Japp!! F.r.o.m måndag kommer jag att börja promenera varje dag...en liten förbredelse inför när jag ska sätta igång och jogga framöver. Det var så otroligt länge sedan jag joggade senast...har för mig att det var september 2011. Så jag har ju tyvärr tappat allt   Och för att jag ska kunna stärka upp mig och orka sätta igång igen blir det lite "mjukstart"!! Tänkte vara snäll med kroppen så att det inte blir så jobbig igångsättning för mig

Med vikten har det gått över förväntan!!! Jag har gått ner 2 kg under 2 veckor...dvs 1 kg per vecka.... utan att egentligen ha ändrat på någonting i matväg. Kommer att bli jättebra när jag börjar motionera ordentligt igen 

Under sommaren kommer jag att försöka jogga 4-5 dagar i veckan. Om jag sedan kan fortsätta med 3 dagar i veckan när jag börjar jobba igen kommer jag att vara mer än nöjd!!!

Planen och målet är ju även att rida T 3-5 dagar i veckan. Det optimala för både honom och mig... är att kunna rida honom 4 dagar per vecka. Om jag klarar av det kommer jag att vara jättenöjd!!!

Nu när skorna "åker av" nästa vecka kommer jag att öka på traven och sedan börja med lite galopp om några veckor. Ska bli så otroligt roligt att kunna börja galoppera igen 

När åkern och paddocken torkar upp kommer jag även att kunna rida barbacka och tömköra. Känns skönt att kunna variera lite framöver!!!

Jag kommer att ha lång semester i sommar...mycket pga av att jag vill kunna ha en bra sista återhämtning efter min operation så att jag både kommer igång med ridningen och joggningen ordentligt  Så kommer det att vara lättare att "vara igång" sedan under hösten när jag börjar jobba igen     

Så ser planen ut och jag hoppas att jag kommer att kunna hålla den!!

Mvh anaby  

 
 
Tania Aalto

Tania Aalto

28 april 2012 20:07

sv: Tack! Ja, jag är helt slut både fysiskt och psykiskt efter tisdagen och jag hoppas på att få så klara besked som möjligt så att jag kan känna någon form av ro i själen någon gång... :(

http://www.stensholmen.tk

anaby

2 maj 2012 10:40

Jag håller verkligen tummarna att det finns en lösning för Alice och dig!!! Dels pga Alice men även för din skull så att du kan få ro och börjar andas ut!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

28 april 2012 22:41

sv:Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för nu är björnen i byn också =S som om det inte var nog med varg attacken i onsdags =/
----
Mina hade faktiskt inte rullat sig i dag *lycklig*
Jag har ju inte satt några direkt krav på dem ännu utan låter de rulla på lite nu så här i början eftersom jag håller på att sätta igång dem.Och jag nöjer mig med väldigt lite just nu.Går de ärligt framåt och går att stanna hahaha så är jag rätt nöjd.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

2 maj 2012 10:50

Jag förstår att du börjar bli förtvivlad med både varg och björn in på knuten:S Håller verkligen tummarna att ni slipper besök från bägge 2!!!

Man får vara glad de dagar de bara är "lite" leriga...Hi hi!! Nu har hagen torkat upp här så nu blir det nog inte någon "lerinpackad-mammut" för oss på ett tag;) Känns skönt!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

29 april 2012 15:42

Du får nog tillbaka flåset snabbt, grundkonditionen finns ju där.
Klokt att börja försiktigt så du inte går sönder.
Lite avis är jag förstås :(

Ja, min Ava är verkligen en överraskningarnas pålle,
Jag räknar inte med att hon går på transporten lika lätt nästa gång, hade tänkt prova idag, men min sambo förseslog lunch ute så jag ville inte stressa med sån´t innan. Kanske i morrn?!

Visst, jag var barnsligt mallig och lycklig när vi hoppat klart och vi fick rosetten :) lite sur att jag inte kan vara med på tisdag :( det ser ut som jag inte kan vara med nästa gång heller....nackdelen med obekväm arbetstid.

Ska försöka knåpa ihop den där utmaningen då :-p

Måste leta efter den där pstageglassen....


http://marresmams.blogg.se

anaby

2 maj 2012 11:11

Jag hoppas att flåset ska komma tillbaka relativit snabbt;)Jo, det känns bäst att börjar lite försiktigt och öka på allt eftersom...så att kroppen orkar med:D

Det blir nog jättebra med lastträning av Ava!! Det bästa är att lastträna ofta och kortare stunder. Ett tag lasttränade jag T 4-5 ggr per vecka. Då gick han bara rätt in och ställde sig;) Ska sätta igång med det igen så fort vi satt dit bakbommen på transporten:D

Klart man ska vara glad när man gör en bra runda och får rosett!!! Är en väldigt bra belöning för både häst och matte:D Tummen upp!!

Japp!! Du får svara på utmaningen när du har lite tid över:D

Du ska helt klart prova pistageglassen!!!

Mvh Anna & Tababasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards