anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Större vy på sommarhagen!!!

Av anaby - 23 maj 2012 17:32

Här ser man lite bättre på ett ungefär HUR STOR T:s sommarhage är.


Vi börjar med några bilder:


 


Hagen går från höger. Man ser det vita elbanden som går förbi det avkapade trädet på höger sida och sedan viker av till vänster och uppför backen. Sedan fortsätter det efter åkerkanten upp till vårt hus.


 


Här syns elbanden till vänster om viker av mer till vänster och går in till skogen.




Här syns det tydligare att hagen fortsätter till vänster och in till skogen.


   


Väl inne i skogen viker elbanden av upp till höger och sedan följer den skogskanten tills den kommer till paddocken.


En liten film på samma sekvens som bilderna. Kanske lite lättare att se:



Här syns även skiten som jag sanerade bort idag.



Och skillnaden 1 timme senare efter sanering  Känns kalasbra att ha gjort bort så pass mycket redan 


 


Före sanering:


 


Efter sanering  



Före sanering:


 


Och efter sanering....så skönt att ha gjort bort det mesta 


         Sedan tog jag bort de 2 elbanden som satt på "utsidan" på den inhägnade åkerdelen. Problemet är att sommartid går nästan elbanden ihop med varandra och då blir det INTE så bra el i något band  Så nu tog jag bort bägge 2. Det kommer inte att vara några problem att sätta tillbaka dem senare under hösten. Allt finns "färdigt" i samma rosa sopsäck som utbyggnaden till vinterhagen 

Avslutade hagjobbet idag med att slå ner en extra stolpe i paddocken där jag kan fästa ingången till paddocken. T kommer nämligen att gå inne i paddocken och beta också en stor del av tiden. Då vill jag kunna ha BRA el i hela hagen. Så här blev det allafall:



Extra stolpen satte jag en liten bit från den andra stolpen.


 


Tycker att det blev jättebra  


 


Nu kan jag välja om jag vill ha helt öppet eller stängt i paddocken. Superbra att kunna stänga åt när jag ska göra iordning T och efter ridtur när han ska få magnetbehandling.  Blir nog superbra det här 


Och sist men inte minst skruvade jag upp "varning för elband-skylten" och "varning för bitande häst-skylten" både vid sommar och vinterhagen. Så nu har jag verkligen gjort vad jag kan på den fronten  Återstår bara att se OM folk respekterar skyltarna 

När jag ändå var nere i stallet för att sätta upp skylten passade jag på att ta hem kaninen Lurvis för sommaren!! Nu har hon fått flytta "hem" igen  Gissa en som var överlycklig över att få komma ut?? Japp!!! Lurvis 


 


Sommarkaninburen under granen. Funkar riktigt bra som skydd mot regn att ha buren under granen  



Närbild på Lurvis  



Favoritstället. Är nog lagom med lä där under bodelen för henne  


           Atlas skulle så klart hälsa!! Han blev helt tokig när han insåg att kaninen kommit hem igen  ....tur att Lurvis är en lugn kanin 

Mvh anaby  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards