anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Mugg fixad nu städa här hemma;)

Av anaby - 1 augusti 2012 13:38

Idag blåser det väldigt mycket ute...suck!! Känns inte riktigt bra att skritta ut med en häst som vilat i över 4 veckor i halvstorm  Det är mest cyklisterna som kommer bakifrån på grusvägen i full fart som jag oroar mig för  De tar tyvärr ingen hänsyn utan ibland får man vara tacksam att man INTE hakar i dem  Blåser det ute hör jag inte när de kommer...vilket jag allafall har en möjlighet att göra i vanliga fall...och då kan jag parera och göra T uppmärksam på dem. Så idag blev det ingen ridning....

T stog nere i vindskyddet och ruggade så jag tog mitt pick och pack och gick dit ner. Muggen ser ok ut!! Inte värre sedan igår vilket känns tacksamt  Det "värre" muggbenet är nu det bättre. Och idag såg jag tydligt att det vita håret/pälsen är på väg att växa ut  Tog av lindorna och behövde bara tvätta karlederna innan jag smorde och gav kraftfoder med diverse mediciner...som T äter med god aptit  

När jag ändå var nere i stallet passade jag på att fylla på med lite hö, nytt vatten i hinkarn och mocka. T stog och åt lite hö när jag gick hem och såg nöjd ut  Med tanke på blåsten måste det vara ett perfekt väder för djur idag!! Flygfäna har inte en suck att sitta kvar på någon typ av päls 

Har sedan målat sista varvet på krattans skaft. Imorgon tar jag ner dem till stallet  

Jag har också sett klart på ALL banhoppning som jag spelade in igår. Jag var ju bla ute och red och sedan på språng med att shoppa halva em  Vissa av svenskarna hann jag inte se. Det som är bra när man har spelat in är att man kan "snabbspola" det man INTE vill se  Såg alla svenskar på nytt och "topp 5" av de andra ryttarna. Sedan var jag ju tvungen att se på prisutdelningen!! Och självklart så rann ju tårarna när Sara fick ta emot sin silvermedalj  

Jag undrar hur man kommer att reagera OM någon hoppryttare får någon typ av medalj när man är så här när det gäller en fälttävlandsryttare??   

Nu ska jag röja och rensa lite i mitt "nattsovrum" så vi ska ha gäster i helgen. Passar bra att städa upp där inne ordentligt så är det gjort  Tvättmaskinen ska få jobba lite också hade jag tänkt  

Nej, dags att sätta igång!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards