anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Betalt räkningar ikväll:S

Av anaby - 1 augusti 2012 19:05

Nu har jag betalt "lite" räkningar ikväll.....veterinär....håranalys + medikament....magneter på REA....DVD-filmer på REA....mm. Faktiskt "bara" till mig och T  Mest till T  Nästa månad eller augusti kommer nog det nog förhoppningsvis att bli väldigt lite utgifter  

Har några utgifter kvar som inte är betalda än...solskydden och benskydden...de är inte levererade än.  Men sedan är jag "skuldfri"!!! Tjjooohhoo!!! Man får vara glad för det lilla  

Hästen kostar ju varje månad men när det blir "tråkiga" utgifter som veterinär och annat blir man lite ledsen   De "vanliga" utgifterna klagar jag inte alls på....det rullar ju på som vanligt  Tex så har jag redan betalt allt hö som T kommer att äta under hela året (hösten/vintern/våren) redan  Och höet finns även här hemma.  DET KÄNNS OTROLIGT BRA!!! Det enda som återstår nu att betala under hösten är halmen (som vi inte har hämtat hem) och stallhyran. Jag betalar alltid in kallhyran för hela året under hösten. Då slipper jag tänka på det varje månad  Vi betalar endast för vatten och el då vi bygger ALLT och bekostar ALLT som har med box, skrubb, hage och vindskydd att göra själva. Vi betalde t.o.m indragningen av vatten till stallet (för 15 år sedan) och den nya omdragningen av el för något år sedan. Därav en MYCKET billigare stallhyra...eller rättare sagt kallhyra  

Jag har haft det så i 15 år nu och tycker det är jättesmidigt!! Jag "jobbar" och bygger till mig själv SOM JAG VILL....när jag vill göra om box, hage eller vindskydd gör jag det....och bestämmer också kostnaden för det.  Vill jag inte behöver jag inte...allt är upp till mig själv  Jag brukar försöka bygga och måla om lite varje år så att jag ska orka med och samtidigt underhålla så att allt runt omkring mig och T ser bra ut  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu efter 3 år har jag äntligen fått vindskyddet som jag vill ha det och är jättenöjd  Både väggarna och all målning!!! Sommarhagen är jag också jättenöjd med sedan jag satte upp nya långa stolpar och 3 breda elband ut mot vägen Förra vintern gjorde jag en utbyggnad till vinterhagen som blev väldigt bra. Jag fick göra om lite med elbanden och byta ut till lite mindre elband efter "första snön"  men annars blev jag väldigt nöjd med den hagen 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det enda som är kvar att göra innan vintern är att fylla på med jord/sand i ingången vid grinden och utanför vindskyddet. Detta pga att det rinner in vatten i vindskyddet och samlas en hel del vatten vid ingången. Tänkte undvika det nästa vår!!! Både för min och T:s skull   Sedan är alla T:s hagar i "topptrim"  

Man ska vara nöjd och glad!!! Hi hi!!

Mvh anaby  


 
 
Stina

Stina

1 augusti 2012 20:30

Jag som inte följt er så länge undrar om du har T hemma på närliggande gård/stall eller en bit ifrån?
Går han själv eller är det fler hästar ?
Har inte läst om fler så jag vart lite nyfiken, =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

1 augusti 2012 20:37

Han står i ett stall som ligger 300 meter ifrån vårt hus. Nu på sommaren går hagen ända från stallet och upp till vårt hus. Jag går bara över vägen så har jag honom inpå mig:D Det står 5 andra hästar i stallet i hagar runt omkring. Han är tyvärr väldigt dominant så det har varit svårt att ha hästar i samma hage med honom:( Han är även riktigt besvärlig när den andra hästen ska tas in och det blev farligt för människan med den hästen som skulle tas in:S Känns inte bra för någon!! Speciellt INTE mig!! Men som sagt så har han flera hästar runt omkring sig i närliggande hagar. 2 st är riktigt nära...bara någon meter ifrån hans sommar och vinterhage:D Det är inte lätt med hästar minsann!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards