anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Regn:( och fått senaste muggsalvan med posten:D

Av anaby - 3 augusti 2012 12:52

Det skulle ju vara sol idag enligt väderleksrapporten jag såg på igår innan jag gick och la mig....men självklart blev det regn istället  Detta innebar att det inte blev någon ridning för oss idag. Nu blir det en tur på söndagkväll istället  

Packade in regntäcke och allt annat bla kratta och grep i bilen och åkte ner till stallet för att pyssla med T  Han stog inne i vindskyddet och ruggade som vanligt och blev väldigt glad att se mig  Så att han gnäggade innan jag hann stänga av bilen och stiga ur  HÄRLIGA HÄST!!!

Muggen ser som sagt riktigt bra ut nu  Några småkrustor på bägge bak men det är LITE om man jämför hur det har varit tidigare!!! Så det är på god väg att försvinna nu  

Tvättade endast karlederna där det var jordigt och sedan smorde jag med muggsalvan där det behövs...inte överallt.

Gav T kraftfoder och gick för att hämta lite hö och fylla på i höhäcken. Medans han åt sitt hö passade jag på att borsta av honom...han rullar sig ju så fort det är lerigt ute...min lilla Plutt  

Mockade och fyllde på nytt vatten innan jag åkte hem. Och tog på regntäcket det sista jag gjorde. En stund efter jag kom hem tittade jag ut genom vardagsrumsfönstret och då gick T uppe vid huset och betade  Klart att man vill beta även om det regnar ute  

När jag kollade brevlådan visade det sig att jag fått den senaste muggsalvan som jag beställt  

Den ska visst vara väldigt bra!!!


 


Får verkligen hoppas det!! Ska börja smörja med den ikväll  

Nu ska jag sätta igång och städa här hemma så att allt är klart tills besöket kommer ikväll. Har lite kvar på altanen och sedan röjning och inne på toaletten kvar. Blir jättebra att ha någonting att pyssla med tills det blir dags för Patrik Kittel att rida kl.15.44  Missade tyvärr Tinnes ritt då jag var nere i stallet...men den kommer nog snart upp på SVT-play så att jag kan se den där istället  

Nej, gott folk!! Bäst att lägga på en rem så at jag hinner med allt idag!!!
Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards