anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Snart dags för jobb igen:)

Av anaby - 22 augusti 2012 20:06

Jag har haft en bra em här hemma. Sonen har både kört sin första körlektion och varit på Teorilektion ikväll. Allt var till belåtenhet  Yngsta sonen började skolan idag. Medans den äldsta inte börjar förrän nästa vecka.

Jag passade på att gå ut till T när han ändå stog här uppe vid huset. Fick bara sin mat och sedan borstade jag av benen lite...såg bra ut. Några sårskorpor på insidan av ena benet som jag ska titta lite närmare på imorgon  

Idag var det en tjej som VAR PÅ VÄG IN I HAGEN samtidigt som jag kom ut för att ge T mat  När hon såg att jag kom backade hon ut ur hagen och gick upp på vägen istället och försvann!! Jag ignorerade henne bara då jag anser att jag har satt upp en skylt där det står att det INTE är lämpligt för okända människor att gå in till min häst eller mata honom. Förstår de INTE svenska får de nog gå den "HÅRDA VÄGEN" den här gången och se vad som händer!!! Jag blir ärligt talat lite less. Speciellt när hon går ut ur hagen och inte säger någonting utan bara försvinner när hon ser mig...då VET man att man har gjort fel...anser då i allafall jag. Får se om hon kommer tillbaka eller hur det blir!!!

Ska snart åka iväg till jobbet igen och längtar just nu tills imorgon!!
Det blir en ridtur och en sväng till Granngården där de har 10% på ett och samma köp. Bådar gott då jag både ska köpa torvmix, spån, B-vitamin och mer "Mag-tarmkur"....blir ju lite billigare med några % i allafall  

Nej, nu ska jag se så att jag inte glömmer att ta med mig det jag ska ha med mig till jobbet  

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Ylva

Ylva

23 augusti 2012 08:28

Men vilket j*kla sätt!!! Vissa människor verkar tro att djur är allmän egendom. Jag har en rädd liten hund och har ofta förvånats över folks brist på respekt.
Hoppas att det var en engångföreteelse.

http://wwww.ylvablom.se

anaby

25 augusti 2012 22:23

Vissa tror tyvärr att de har RÄTTIGHETER så fort de ser en häst...då ska den matas och man ska gå in i hagen?? Undrar just om det står om det i allemansrätten eller vart de får de ifrån?? Jag har t.o.m för första gången i år satt upp en skylt där det står att det INTE är lämpligt att gå in i hagen eller att mata min häst. Det har respekterats bra nu i sommar:D Men så klart finns det alltid någon som "ska prova" och se "vad" som händer antar jag:S Men jag har allafall varnat;)

Samma sak gäller hundar!! Vissa tror att de har rättigheter att klappa alla hundar?? Känner en kvinna som har en liten hund som absolut INTE vill bli klappad. Hon skäller när någon annan än matte kommer i närheten av henne. Men folk fortsätter att gå fram till henne ändå?? Vadå läsa av hunden?? När hon säger till att hunden INTE vill bli klappad...blir folk sura på henne?? Tja, jag tycker ju att hunden själv markerar väldigt väl att den vill vara ifred. Man kommer nog aldrig att bli klok på vissa människor tyvärr:S

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards