anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

Idag har varit en riktigt bra dag igen!! HÄRLIGT!!!!

Av anaby - 8 februari 2013 20:12

Tog sovmorgon...som vanligt...nattskata som jag är   Hi hi!! Sedan blev det att ta sparken ner till stallet för att rida T...idag ute på vägen  På med grejerna och iväg på ridtur!!

Jag kände redan från början att T var otroligt lugn och fin!!! Första traven var han helt lugn och låg knappt på någonting i i handen  WOW hur skulle resten av ridturen bli??

Mötte några hundar som vi skrittade förbi och sedan travade vi tillbaka...skrittade en kort bit och sedan trav igen. Idag var det hur trevligt som helst att rida....lugn skritt....lättade bara lite på tyglen så blev det en lugn trav....satt till lite så saktade han av till skritt...skrittade tills jag ville trava och var helt lugn  FANTASTISKT TREVLIG RIDTUR!!!

Inga problem att trava till grannen i det röda huset....ökade och minskade tempot och steget kändes kalas!!!

Skrittade en kort bit och sedan trav igen...fick nu trava förbi en man på vägen.....skänkelvikning för att inte rida in i en annan man på andra sidan. T skötte sig galant..och var hur lugn som helst och fortsatte bara att trava på i ett lugnt tempo  WOW!!! Hi hi!!

Vände och skrittade hemåt....började trava och satt ner efter en stund och kunde jobba ihop honom riktigt bra  WOW-känslan infann sig och även det där "leendet" om jag har en benägenhet att få när jag jobbar ihop honom  

Skritt en kort bit och sedan trav och nu ökade jag och minskade traven igen och satte mig till slut ner och kortade in honom ännu mer än tidigare. Skötte sig jättebra!!! Fick mycket beröm när vi saktade av  

Idag har han verkligen lyssnat på ALLT jag har bett honom om och han har dessutom INTE legat på i handen som han har gjort ett tag nu. Det märks att han börjar blir lugn och harmonisk och att det håller i sig i några dagar!! HÄRLIGT SOM BARA DEN!!! Och även idag var han INTE svettig trots mycket trav  Det känns jättebra att han både är lugn och svettfri numera....bådar gott med kondisen på honom!!!

Skrittade av honom och konstaterade att jag har en fantastiskt trevlig häst  

 


Avskrittning genom skogen  Det blev lite vykortkänsla på det här kortet!! ROLIGT!!!


När vi kom tillbaka till stallet fick T mat och magnetbehandling och jag började fixa med höet. Mockade sedan hage + vindskydd och bytte ut allt vatten sist. Passade på att ta hem schabrak och strykkappor på tvätt idag!! Blir vila nu tills på söndag så då hinner allt torka innan dess  Tog sparken hem!!

Hoppade in i duschen och sedan åkte vi iväg för att handla på Willys men först ett stopp för att köpa turkosfärg till "sista färgningen" för i år!!!

 

Det blir jättespännande och se hur den turkosa färgen blir!!!


Vidare till Willys för att handla mat och annat!! Vi passade på att handla lite tillbehör för att kunna inviga Fritösen jag köpte igår  

 

Jag gillar ju lökringar väldigt mycket!! Några bananer och ananas blev det också  Gissar på en mycket god efterrätt imorgon  

Landade hemma och packade upp maten....ringde och beställde kinamat för hämtning....ner till stallet och lämnade varmvatten i Termobaren....iväg för att hämta kinamaten och lämna sonen hos i kompis....hem för att äta!!!

Tjjjoohhoo!! Otroligt gott med hämtmat någon gång emellanåt  

Nu sitter jag i soffan och chillar med ett glas vitt vin redo!! Kan inte bli så mycket bättre nu!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Ingen bild

Sari

9 februari 2013 13:35

Oh så fint det kommer att bli med turkost. Jag gillar den färgen, och hittar jag inga snygga benlindor i sån färg, kanske man skulle göra som du, färga dom.
Det är kul att läsa in blogg, för du verkar så otroligt ide'rik och kreativ.

anaby

10 februari 2013 10:48

Jag tror också att det kommer att bli riktigt bra med turkos!! Hi hi!! Jag har börjat gilla den färgen bättre än blå nu förtiden;) Nu har T en tacksam färg då han passar i allt...som tur är:D

Tack för de snälla orden!!! Jag gillar att göra saker själv och delar gärna med mig av hur jag gör:D Det ska inte kosta så mycket och vara lätt att fixa utrustning tycker jag:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards