anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Ledig i 2 nätter innan jag jobbar de sista 3 nätterna den här veckan:D

Av anaby - 28 maj 2013 16:57

Har sovit uppskattningsvis 3 timmar sedan jag kom hem från jobbet imorse. Sedan har jag sett på TV och försökt piggna till så att jag ska orka med att rida på T  

Till slut var det dags att gå ner och göra oss bägge 2 iordning inför ridturen. T var en aning seg så jag bestämde mig för att rida ut för att få mer "naturlig framåtbjudning" i värmen!!! Just som jag satt mig upp i sadeln ringde telefonen....det var svärmor som hade lite frågor angående vår släktträff vi ska ha i augusti. Fick mig en trevlig pratstund med henne innan vi påbörjade ridturen  

Vi började med att trava tur & retur till älvutsikten. T kändes helt ok med framåtbjudningen. Lite skritt förbi stallet och sedan trav till grannen i det röda huset. Skritt till växthusbacken och sedan trav till kyrkan. Vände och travade lite i nedsittning innan vi skrittade vidare. Idag blev det att sakta av och skritta förbi många ggr då det var rejält mycket folk på vägen. Både cyklister, gångare och barnvagnar. T sköter sig hur bra som helst  

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När jag skulle passera 2 barnvagnar frågade qvinnorna om T var ett varmblod?? Jo, säger jag det är han. Då fortsätter de och säger att han var jättefin och välmusklad!! Alltid roligt att få positiva kommentarer om sin häst  När jag sedan gjorde halt och gav T en hästgodis hann de ikapp så vi pratade lite. En av dem hade sålt sin häst när hon fick barn. De tyckte att det var otroligt härligt att T fått en chans återhämta sig och att det hade gått  så pass bra för oss...för man vet ju aldrig hur det blir förrän man har försökt. Jag blir stoppad emellanåt och när folk vill fråga saker om T och jag kan säga att det är nästan INGEN som tror mig när jag säger att han tidigare har varit en "problemhäst" och att det varit problem med mycket kring honom. De tycker att han ser så otroligt lugn och fin ut!! Det brukar jag ta som en komplimang  För då inser jag att det inte bara är jag som tycker att han är lugn, trygg och framför allt förändrad till det bättre  T är i min mening ett levande bevis på att man INTE ska ge upp!! Utan om man kämpar på så kan det faktiskt till slut gå att få ordning på det mesta som en gång varit "trasigt" i både huvud och kropp. Om det inte varit för "trasigt" från början vill säga.....man måste ju även vara realist!!

Det är bla det som jag vill med min blogg....inspirera andra att jobba vidare med sina mer eller mindre stökiga hästar!! Kan jag så kan ni  Jag hoppas att jag har lyckats inspirera någon till att inte ge upp!!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När vi kom hem till stallet igen blev det mat för T. Och när han hade ätit upp fick han komma ut och beta i sommarhagen medans jag mockade, trampade ner hö och fyllde på nytt vatten. Sedan gick jag hem.

Passade på att ta kort på en nöjd och betande häst uppe vid huset  


 

Idag är det 2 timmars betande som gäller och imorgon 3 timmar  

Nu ska jag äta middag och sedan iväg och ha ridlektion med mitt kusinbarn. Eller vi ska göra ett försök att tömköra hästen i fråga för att se om han kan fatta höger galopp. Han har enbart börjat fatta vänster galopp...varese han är i höger eller vänster varv. Spelar ingen roll om man ställer honom utåt och gör överdriven galoppskänkel...så fattar han vänster istället  Och vänster galoppen är klockren och han har även en lugn galopp. Jag ska göra ett försök att tömköra och lägga ut en bom alternativt litet hinder i ett hörn för att se om jag kanske kan få honom att naturligt gå in i höger galopp. Tack för tipset med bommar i hörnet Kerstin!!!

Nu är det bara att hålla tummarna att det funkar!!

Jag gissar att jag kommer att sova som en sten inatt!! Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards