anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Vilken dag jag hade igår:O

Av anaby - 5 juli 2013 14:30

Det märks helt klart att det semestern har börjat för folk!! Rusningstrafiken som vanligtvis är på morgonen när jag åker hem från jobbet är nästan halverad nu!! GILLAS!!!

Åkte ner till T direkt efter jobbet på morgonen och tog av flugskydden, smorde, gav mat och mockade. Sedan hem för att sova. Vaknade ca 2 timmar senare och var HELT FÖRVIRRAD??? Trodde att jag hade försovit mig och till vad kan man ju fråga sig?? Visste varken vilken dag eller tid det var och var rätt så hysterisk kan jag säga  Det jobbiga med när det blir så här och man ska jobba 1 natt till är att när "polletten äntligen trillar ner" kan man vara för uppjagad för att somna om  Till slut började allafall hjärnan att funka och jag förstog att jag HADE jobbat natt och SKULLE jobba 1 natt till  Lyckades faktiskt otroligt nog somna om ganska omgående. Det kändes väldigt Jskönt!!!

När jag sedan vaknade åkte jag iväg till Granngården nästan direkt för att handla 2 spånbalar. Där träffade jag en granne som jag inte träffat på ett tag så vi stog och pratade  Sedan vidare till Apoteket för att köpa värktabletter (till min onda höft), Hibitanekrämen och hämta ut lite recept. Det tog en evinnerlig tid att får ut recepten  När jag kom ut från Apoteket ser jag den "gamla receptionisten" på URF!! Henne har jag inte träffat på en halv evighet!!! Hon har varit där sedan jag började tävla 1983 och har säkert jobbat länge innan det....men har nu gått i pension. Tror att det har haft lite halvmycket att göra sedan hon slutade då hon verkligen var en pärla och allt-i-allo med att få saker gjorda  Fick en trevlig pratstund med henne innan jag åkte hem  

Hann med att ringa M angående skoningen då jag inte kom i håg om jag hade sagt att hon skulle komma till stallet en specielltid eller om jag skulle ringa. Bättre att ringa ett samtal för att vara på den säkra sidan då!! Medans vi pratade ringde Hovis på mobilen. Perfekt så fick vi bägge info om tiden på en gång  Jag åkte ner till stallet på en gång och tvättade muggen så att han var torr och ren när Hovis skulle komma en stund senare. Tog in T och hann med att mocka och fixa i vindskyddet innan Hovis dök upp. T blev verkade idag. Han har rimsat upp en del pga att sömhålen har nöts ner. Men nu ska det bli lättare att hålla efter tills nästa gång när det blir skor på igen  T stog som ett ljus tills allt var klart  

Passade på att städa nedanför stora höhäcken efter senaste regnet. T ratar nämligen hö som det har regnat på  Fyllde sedan på med 3 hösäckar så att han själv kan välja OM han vill blanda och äta lite hö. Tycker att det här har funkat riktigt bra och jag fyller INTE alls på lika ofta som på övriga året när han inte har tillgång till gräs  Han verkar behöva lite hö för att hålla ordning på magen.

Fick sedan tips av en av tjejerna i stallet att "barnpuder" funkar bra när de har lite mugg. Det håller rent och torrt!!


 


Åkte bara hem för att byta om och sedan vidare till ÖB för att köpa barnpuder. Hittade dock bara på refill så det blev ett besök till ICA också för att köpa en flaska med barnpuder. 

Åkte sedan hem för att äta middag....

 

....hemgjord tomatsoppa.....medans jag sov på en film på datorn. Sedan var det bara att byta till jobbarkläder, packa matsäcken till jobbet och åka iväg!!! Jag hann med att ta några bilder på schabraken och huvorna men förutom det gick både em och kvällen i en rasande fart!!! Så kan det gå ibland!!

Så här såg mina fingrar ut efter T:s grimskaftslitning för en dryg vecka sedan:

 

Det är lillfingret (som är blått längst ner vid nageln), ringfingret och långfingret som blev skadade. Ringfingret blev värst utsatt. Har fortfarande lite "känselbortfall" på det fingret och det känns även svullet och tjockt. Men de andra 2 fingrarna känns som vanligt  Såren har läkt riktigt bra. Så jag är tacksam att det gick så pass bra!! Det kunde har gått mycket värre om jag hade haft otur!! Man får se saker och ting positiva och man lär sig någonting nytt VAD MAN INTE SKA GÖRA....varje dag  

Jag har också börjat använda Lapisstiftet till T:S öra nu!! Och har gjort en Note-to-myself: Prova INTE lapisstiftet på ditt finger....det funkar  Och tar LÅNG tid att få bort!!!

 

Ser tyvärr ut som skit eller liknade och sitter kvar i några dagar  Hur var det nu med ...om huvudet är dumt så får någonting annat lida  

Ha de gott och sköt om er och chilla lugnt!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards