anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Hektisk dag!! Det är mycket nu;)

Av anaby - 12 augusti 2013 22:09

Jag vaknade i skaplig tid idag. Efter frukost blev det full fart!! Har fixat här hemma med diverse grejer....och hunnit väga upp nyponbeställningen  Nu blir det bara att lämna ut beställningen till alla qvinnor  

Sedan ringde mamma och ville göra en "smart grej" på vår farstu?? Hon talade inte om vad men var lite finurlig och ville flytta vår dynlåda som står utanför altanen...hmmm!! Vi skruade ur den och flyttade den till farstun. Det visade sig att min yngsta moster hade kommit på "en snilleblixt" angående återvinning!! Vi har ju flera olika kassar med glasburkar, konserver, tidningar, öl/läskburkar...det blir ju en hel del som ligger och ser väldigt tråkigt ut i köket  


Nu rymmer vi 4 olika sorter av återvinning....glas...plåtburkar...tidningar och öl/läskflaskor  


   

Den ser rätt så skapligt ut på utsidan också  

Efter lite frukost....jag fastar idag....så ringde jag Henrik som gjorde sig redo för fotografering och filmning. Tur att jag har honom som är så otroligt duktig  Vi började med att fota!!


Han ser så otroligt blank och fin ut här!! Kan knappt tro att det är min häst  Om ni undrar så är det blå som sticker ut...min magväska där jag har mobil, nycklar, hästgodis mm. Helt oumbärlig när man INTE har fickor på sommaren  


   

Jag kan inte rikigt bestämma mig om den här är finast....



...eller den här   Hur som helst...gillar jag båda  


 


Den här var också väldigt fin på T om man bortser från "hon" på hästryggen  


    

Och för att inte göra er besvikna så blir det en "obligatorisk-kamelbild" så klart  


   
  Och blunda kan T också göra på bild  

När fotograferingen var över blev det att filma. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med ridturen idag  Jag red även idag med mina rullsporrar och det funkade väldigt bra. T knorrade bara 1 gång men sedan var det bra...så att säga  Det är bara 4:e gången vi galopperade på väldigt länge så jag tycker att han sköter sig väldigt bra  Självklart finns det en del att jobba på för både mig och T men jag är nöjd med dagsformen. Tog på en martingal idag då jag upplevde att han kastade upp huvudet igår och var en aning stressad. Detta blev bättre med martingalen idag Sedan jobbade jag med en låg hand...jag har en tendens att bli hög i handen när han drar iväg...det är INTE bra!! Upplever att det funkade bra idag  

Galoppfattningarna var superbra idag!! I ena varvet fattade han fel galopp 2 ggr men sedan var de klockrena  Ibland "hoppar" han t.o.m in i galoppen  Härliga häst!!

I filmen ser man när jag har galopperat sista gången och vi ska trava...hur han fattar galopp...och att jag bara säger "TRAVA" så saktar han av och börjar trava   

Nog svamlat...här kommer lite av ridturen från idag på oss:



  Vi kommer att jobba vidare med alla gångarter och förbättra både häst och ryttare  

Efter jag skrittat av T och kommit in i paddocken igen...var det bara att ge T mat, linimentera och ta på magneter och in för att äta middag!! Ut och ta av magneter och sitta i möte med Ridtravarförbundet från 18.30-21.30

Jag har fått info om att "starta upp ett distrikt" då jag ska på möte imorgon om det. Vi får också välja en styrelse redan imorgon och sedan väljs den om på ett årsmöte som brukar vara i februari..dvs 2014. Det är inte så många månader dit. Så nu har vi fått klartecken att starta upp och välja  Det blir spännande på mötet imorgon!!!

Jag har hållit på att tvätta en del idag som jag skrev tidigare. Har nu lagt in sista mattan av 3 så snart är allt klart  Imorgon blir det regn så T ska få vila. Han har nu gått riktigt, riktigt bra i 3 dagar  Så det blir en välförkänt vila förhonom imorgon  Och för mig  Men jag ska "jobba på här hemma" istället inomhus!!

Nej, nu ska jag vara lite social med min kära man innan det är dags att hoppa i bädden!!

Ha en fortsatt jättebra sen måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

13 augusti 2013 19:24

Jag tycker näst sista fotot är finast, där han liksom skrattar åt oss :)
Maria har alltid en magväska med sej med mobilen så jag misstänkte direkt att det var det du hade....ni är ju så lika i mycket ;)

http://marremams.blogg.se

anaby

14 augusti 2013 23:29

Alla huvudbilderna blev väldigt bra:D Sonen blir bara bättre och bättre på att ta bilder!!

Hi hi!! Tänk att vi är så lika Maria och jag;) Det känns skönt att det är flera än jag som använder magväska på sommaren:D Tror inte att vi är så många som gör det nämligen;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards