anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Nu är jag klar med allt som jag tänkte göra ikväll:D Chill, te, vin och choklad:D

Av anaby - 30 augusti 2013 21:05

Just nu känns det jättebra!! Jag har hunnit med allt som jag tänkte göra ikväll. Fick även en svampleverans från min Svampkonsulent  Gula kantareller blev det idag  

Det gick väldigt bra att göra Ernst fikonmarmelad  

Förra gången jag gjorde den blev det så otroligt mycket så nu gjorde jag bara halv sats och jag tror att det blir lagom. Man äter den inte så ofta och risken är att den blir dålig...


 

Här ligger fikonen i blöt och de andra ingredienserna är på plats  


 

Fikonen ser INTE så där jättemysiga ut när de har svällt klart men det går jättebra att skära dem i bitar nu  


Det blev alldelens perfekt mycket till dessa 2 burkar som jag köpte på IKEA  


Sedan var det dags för avocadomoussen!!


 

Jag har de flesta recepten på datorn för att det är så lätt att ta fram när man behöver det. Jag gjorde trippelsats så att det ska räcka till 12 personer imorgon!! Jag började med avocadon och tog sedan löken och sist men inte minst de ingredienserna som man "bara" blandar i och rör om och sedan är det klart  


Då var det bara äppelpajen kvar!!


Jag måste ju bara ge beröm till min "Bullet Express"!! Den är helt fantastisk!! Det tog ungefär 10 sekunder att riva 500 gram mandelmassa  


 

Så här fint blev det!!! Och 6 st äpplen tog kanske 45 sekunder att skiva  


   

Mandelmassa på och det enda som är kvar nu är locket!!


Jag ska tillägga att jag har INTE skurit ut locket för hand med kniv!! Det finns en väldigt smart liten kavel med räfflor som gör locket  och sedan är det bara att lägga ut. Superlätt och går fort att göra  

Nu är pajen klar och jag hoppas att den smakar bra imorgon!! Vi får se   

Nu belönar jag mig med mitt favoritte...1 glas vin och 1 bit choklad   

LIFE IS GOOD!!

Avslutar med att visa min svullna och blåa lilltå  


 

Den har t.o.m vridit sig för att den är så svullen. Det går jättebra att gå så länge jag inte har skor på mig. Den "värsta dagen" borde vara idag så jag hoppas att svullnaden börjar gå bort imorgon. Det blåa lär nog hänga med ett tag men det spelar ingen roll bara jag inte har ont av mina skor  


Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 
 
Olivia

Olivia

30 augusti 2013 21:58

Hej, vad fin Tabasco var :)

http://ollesplace.blogg.se

anaby

2 september 2013 16:21

Halloooojjjsan!! Tack och bock!! Han är en liten pärla min häst :D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards