anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Chillat, ridit och jobba inatt;)

Av anaby - 21 januari 2011 16:06

Kan säga ärligt att det var tungt att stiga upp idag  Dock otroligt skönt att få sova 1 natt när jag nu ska jobba mina återstående 2 nätter  

Var dock otroligt seg att ens tänka tanken att gå ner till stallet och rida idag  Ber om ursäkt Tabasco men idag var jag inte alls på G....Ringde mamma för att höra om pappa var ute och skottade snö?? Han var fortfarande i "snöröjarsvängen" så att säga....3:e dagen i rad....

Eftersom han inte hade hunnit med att skotta på åkern idag sa jag att han kan ta det imorgon istället. Har man skottat hela dagen är man ganska less och trött....Imorgon är det förhoppningsvis bara åkern som ska skottas  

Jag tog istället beslutet att rida i hagen...dels pga ingen snöskottning men även för att jag var otroligt trött idag. Kändes bättre att rida en kort och "bra" ridtur motför att bråka och tjafsa..är man trött har man ju också mindre tålamod  motför vad man vanligtvis har...

Gick till slut ner till stallet och gjorde iordning min häst för ridtur. Upptäckte att han var en aning svullen i ett bakben...inte mycket MEN jag kände det...suck!! Jag gjorde allafall iordning honom för att rida lite och "känna" hur han gick...

Väl uppe på ryggen var han lugn som en filbunke   Ska tillägga att jag rider honom med magnetschabrak för tillfället och han har blivit MYCKET lugnare motför tidigare  

 

Kände ingen hälta eller orenhet i skritt...pust!! Sedan i trav var han också som "vanligt"  LOVELY  

Blev en kortare tur i hagen med skritt, trav och lite nedsittning innan vi begav oss ut på en liten uteritt. Det var det enda jag INTE hade tänkt ge mig på idag....UTERITTEN SKULLE BLI AV!!!!

Inga problem att rida ut idag heller  Tog dock den kortare turen idag....När vi vände ville T ha långa tyglar och sedan skrittade vi på långa tyglar hem...HÄRLIGT SOM BARA DEN!!!

När vi kom tillbaka till vindskyddet fick Tabasco helmagnetbehandling (täcke, ben och nacke) och lunch.

  När jag undersökte T:s bakben efter ridturen hade svullnaden nästan gått ner..var inte större tack och lov!! Förmodligen har han gjort någonting i hagen....men ingen hälta eller liknade idag allafall. Nu blir det vila imorgon och sedan ridning igen på söndag. Ska hålla koll på benet nu under helgen.

Passade på att fylla på hö och vatten medans "herr´n" åt upp sitt kraftfoder   det innebar att jag fick mocka ifred i vindskyddet. Vi tog "kli-stunden" innan jag gick hem och var klar med allt 

Har nu landat hemma och ska snart sätta igång med middagen...De "små grå" funderar för fullt på vad det ska bli för maträtt idag  

Sedan ska jag ta en VARM dusch....ta hand om tvätten och sedan sätta mig i soffan med min cappucinokopp en stund innan det blir dags att åka på jobbet.

Känns helt ok att jobba i helgen...även om det känns lite jobbigt innan man är där. Men när man väl sätter sig i bilen och åker dit...känns det bara bra  

Nej, nu måste jag lägga på en rem!! Klockan går!!! Hi hi!!


Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards