anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Höelände hit och dit!!! SUCK!!!

Av anaby - 20 februari 2011 20:58

Vi var ju och hämtade 2 höbalar igår...det kändes jättebra att få hem dem  Fick även med mig foderanalys hem!!!

Jag har 3 höbalar kvar som jag köpte av en annan höbonde som jag fick med leveransen i november....och av hittills 5 öppnade har 3 varit DÅLIGA och 2 varit bra...suck!!

Idag skulle jag packa det sista av den senaste balen...och givetvis är halva balen MÖGLIG!! Gissa om jag blev less...  Höll ärligt talat på att börja gråta  redan nere i stallet....

Självklart är det ingens fel om balen är möglig men jag VILL INTE GE MIN HÄST SÅNT FODER!!!

När jag kom hem efter lastträning och ridning...ringde jag min "älsklings-bonde" som vi hämtade höbalarna från igår för att höra om jag kunde få köpa 2 till?? Det var inga som helst problem...han skulle lägga undan 4 st till mig  De som jag inte behöver kommer han att ge till sina kalvar sedan...Men behöver jag 4 till får jag ta dem  

KÄNDES VERLIGEN HUR BRA SOM HELST I HJÄRTAT!! Jag tycker att det är så otroligt jobbigt att oroa sig för om höbalen är fräsch eller inte!! Och framför allt att jag ev. INTE har hö så att det räcker fram till sommarbetet börjar!!! Är inte van att behöva tänka så utan har nog varit bortskämd med att få tag på otroligt  BRA hö tidigare....

Ska ringa den andra höbonden imorgon och be honom komma och hämta de 3 höbalarna som jag har kvar..Vi gjorde upp så tidigare att om någon till bal var dålig skulle han hämta de resterande balarna....Känner att jag inte vill prova att öppna dem och sedan ev. konstatera att de är dåliga och behövar ringa honom igen...Lite för mycket "rysk roulette" för min del    

Blir tyvärr inte roligt för någon iblandad när det blir så här med höet...

Är dock inte orolig att det inte löser sig med de återstående 3 höbalarna då den höbonden är jättesnäll och tillmötesgående. Han vill ju att jag ska vara nöjd med höet jag har köpt.  Bara tråkigt när höet inte är ok och man har betalt ganska dyra pengar för det  

Mvh anaby...en aning less men ändå relativt nöjd i slutändan  

 
 
Stina

Stina

20 februari 2011 22:51

HejHej!
Du, har du nån aning om hur man vet om man har orginalpasset eller inte?! Ja menar finns det nått utseende som säger om det är orginal?
Hoppas allt är bra! :)

http://www.pingustyle.bloggplatsen.se

anaby

20 februari 2011 23:01

Passen kan har lite olika färger beroende på hästen ras. Zimé tex hade ett blått, hon var halvblod. Tabascos är grått på utsidan sedan står det bla "Identiteshandling", STC och Svenska Travsportens Centralförbund med grön text. På sidan 4 står det "Information om detta hästpass" där står det bla att passet är utfärdat av STC. Jag hittar ingenting i passet där det STÅR klart och tydligt att det är ett orginal men det står vilket datum det är utfärdat. Hoppas att det hjälper lite!!

Allt är fina fisken här:D

Ha de jättebra så länge!! Vet att du får en jobbig vecka..

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

20 februari 2011 23:00

Så har jag haft det HELA vintern med hö, vilket nu Lukas fått betala för... :(

http://stallrosen.bloggsplatsen.se

anaby

20 februari 2011 23:04

Visst är det jobbigt!!! Man vill ju ha BRA foder till hästarna!!! Och även kunna ha hemma rätt mängd så att det räcker hela vintern/våren fram till sommarbetet...Tur att jag har lite kontakter så att jag fick tag på BRA hö till slut!! Känns som om jag kan slappna av nu:D

Du har ju också så pass många hästar!! Varken roligt eller lätt att inte kunna beställa/köpa så att man vet att det räcker till allihop!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Stina

Stina

20 februari 2011 23:07

Tack, jo den blir nog inte rolig :(
Iallafall, teas pass är ett valigt häfte i plast, allså som en kraftigare plastficka fast som en liten bok :S Första papperet är grönt, resten är vita..Är det en kopia eller? Tydligen måste jag ha med mig orginal passet men om det inte är det då, hur gör man då? Maries pass ser ut som ditt, varför är teas annorlunda :/

http://www.pingustyle.bloggplatsen.se

anaby

20 februari 2011 23:16

Ring Svenska Travsportens Centralförbund (STC) och beskriv passet och hör med dem vad de säger...om det kan vara ett "tillfälligt pass" Tea har fått???

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Stina

Stina

20 februari 2011 23:22

Okej får göra det, tack!

http://www.pingustyle.bloggplatsen.se

anaby

20 februari 2011 23:35

Jag tror att det är enklast...de vet ju vilka färger och annat som gäller på passen:D Håller tummarna att det går bra med telefonsamtalet!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

21 februari 2011 00:04

Men vad är det för oseriös bonde?=O
Hittar jag en dålig bal ringer jag min bonde så kommer han och hämtar den dåliga balen och lämnar en ny utan extra kostnad.Man betalar ju för att få ett bra foder inte dåligt.Be om pengarna tillbaka för de dåliga balarna.Eller att han kompenserar dig för de dåliga på annat vis.Det har du rätt till enligt konsumentköpslagen.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

21 februari 2011 00:15

Jag ska ringa imorgon och be honom hämta de resterande 3 höbalarna. Har INTE ens tänkt prova att öppna dem...är lite less...om man säger så...Ingen av de andra som har köpt samma höbalar har fått någon möglig bal. Sedan har han samma hö hemma till sina hästar. Så det verkar som om jag har fått ALLA dåliga balar hem till mig;)

Känns jättebra att jag har fått tag på nya balar så att det räcker till min häst:D Tur att man har kontakter!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards