anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Äntligen ledig och "redo" för hoppträningen:)

Av anaby - 8 maj 2011 15:23

Var så otroligt nöjd och glad imorse när jag åkte från jobbet!!! Äntligen långledig och en massa projekt att ta itu med både i stallet och hemma Återstår att se VAD jag hinner med...men som jag sa tidigare...borde det inte vara omöjligt att hinna med hälften allafall  

Somnade i princip när jag la huvudet på kudden  och vaknade 4 timmar senare 2 min innan väckarklockan skulle ringa 

Steg upp på en gång...lika bra medans man ändå är någorlunda vaken   

Gick ner till stallet för att fixa iordning T. Idag blev det tömkörning. Mest för att han ska ha gått "ett pass" innan vi åker och hopptränar ikväll. Förhoppningen är att han är någorlunda lugn...både när jag longerar och hoppar sedan  Vi får se hur det blir!!

Han skötte sig riktigt bra vid tömkörningen. Rätt så pigg från början men reglerbar Använde D-grimman idag och det fungerar jättebra vid longering. Lugnade ner sig relativt snabbt efter jag tog in honom på en volt i trav och galopp. Sedan travade vi efter 4-kanten i några varv. Vilket T tyckte var riktigt roligt  Och jag sprang mest med "rosa slips" och hade fullt schå att hinna med hans stora kliv Planen är att sätta igång och jogga lite lätt under nästa vecka. Jag behöver verkligen bättre kondis!!!

  Avslutade med att trava i ett kortare tempo på volt innan vi skrittade av på 4-kanten. Är nöjd riktigt med passet  

Sedan blev T lite friserad...svans, hovskägg på framhovar och luggen. Inte manen...ska vänta med den så att jag kan ta "mantag" vid behov ett tag till om det behövs...men sedan i mitten på juni lär den klippas ner igen  

T fick endast morötter till lunch och jag kunde se ett "visst" missnöje från hans sida  Har tänkt spara kraftfodret tills ikväll.

Mockade i hage + vindskydd och fixade med hö. Sedan in och flytta på kaninen...fylla på vatten och hö i boxen redo för ikväll. Slutligen fyllde jag på 5 hösäckar som ska fyllas på i höhäckarna imorgon.

KLART!!!

Hem och packa bilen....har en "sadelvagn" från Hööks som är jättebra att hänga sadeln på i både Taron ( på flacket bak)och Forden ( i skuffen) Resten av grejerna trängs i IKEA-kassar med blixtlås 

Nu blir det att inviga mina nya ridbyxor och mina underbara bruna Cavallo läderridstövlar!!!! Jag har ridit med ridstövlarna i somras men det var nog så länge sedan som 2003 när jag hoppade och använde dem senast Känns som om det är dags igen!!! 

Nu har jag landat hemma och ska se vad det finns för mat att inta och lite vätska innan jag svimmar av!!! Det är VARMT idag!!


Håll en liten tumme att jag inte ramlar av ikväll!!


Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

8 maj 2011 21:19

Så spännande!! Tror säkert du sitter kvar.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

9 maj 2011 00:31

Japp!! Jag lyckades hålla mig kvar i sadeln;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards