anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Utgiftsrapport;)

Av anaby - 25 juli 2011 23:20

Jag har alldelens glömt bort att fylla i T:s "utgiftsrapport" under våren!!! Senaste veckan har jag suttit nästan hela veckan och fyllt i och tänkt till VAD jag har köpt  från januari-juli  Tur att man sparar alla kvitton på datorn 

    Har ett rapportblad för varje månad som räknar ner automatiskt alla utgifter och inkomster Inkomster ligger helt klart på minus kan man lugnt säga  Och det har varit MYCKET utgifter utrustningsmässigt under våren i och med att jag bla har köpt barbackapad, Rambo Micklem, NH-kit, Sensation ride G4:a och en specialpad till den...+ en massa annat. Men jag kan säga att det är jättenyttigt att se den FAKTISKA utgiften man har på hästen varje månad!!! Och även VAD som tillkommer i kostnad utrustningsmässigt...den styr man ju över mer än det som man MÅSTE betala för hästen varje månad  Jag har en ganska låg "månadskostnad" för T då jag endast betalar en kallhyra i stallet för vatten (som jag endast använder under 8-9 måndader per år)& el (som jag knappt använder mig av..använder endast el till Termobaren vintertid). Annars styr jag själv hur stor foderkostnad jag har varje månad. T:s basmat är ju hö och han äter ca 15-20 kg per dag. Sedan får han lite havrefri musli och lusern...inte så mycket pga att han blir för pigg. Men efter ridning får han alltid en liten kraftfodergiva + olja + vitaminer.  Dock funkar det väldigt med den stora högivan han får!! Han ser muskelmässigt väldigt fin ut på hösten/vintern/våren  Hade samma "problem" med Zimé med att hon fick mest stor högiva och väldigt lite kraftfoder...också havrefritt. Så det var inga problem att ge T nästan samma foderstat   Sedan tillkommer ju självklart försäkring, Hovis och vaccinering och lite annat emellanåt.

 Hösten kommer att bli betydligt mindre utgiftsmässigt för mig Jag vet också att jag kommer att både vara jättenöjd med min nya utrustning och kommer även att använda mig av allt under en lång tid framöver  Ska också tillägga att det var många år sedan jag la ut så här pass mycket på en häst  Tur att han är "värd varenda krona" jag lägger ner på honom  ....min "lilla" hjärtevän  

   

Under veckan ska jag lägga ut en annons på mina 3 sadlar och annat som jag har till salu!! Bara att hålla tummarna på att någonting går att sälja 

Jag kan helt klart rekommendera er att skaffa en "utgiftsrapport" att fylla i varje månad för att se VAD ni har för utgifter på hästen/hästarna   Man får sig en tankeställare när man ser kostnaderna!!!

  Lätt att installera på datorn och fylla i varje månad 

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

26 juli 2011 06:24

Har gjort en egen sådan i exel. :) Gjorde jag när vi flyttade hit faktiskt. Då hade vi ju även inkomst i form av stallhyra från inhyrda. Men jag måste säga att jag är dålig på att fylla i den, men jag märkte ju när jag städade ur sadelkammren efter ND vad "dyrt" det har varit de senaste 2 åren... *visslar lite*

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

26 juli 2011 09:54

Jag skaffade för första gången en utgiftsrapport när jag köpte T. Är verkligen jättenyttigt och största utgiften för mig är utrustning som köpts in;) En stor sådan under våren men hösten kommer att bli lugn för inköp av utrustning!!! Ska sälja iväg en hel del istället:D

Man får sig en rejält tankeställare när man tittar igenom VAD man har köpt varje månad!!

Jag har dock gjort stora inköp som jag kommer att ha kvar länge och inte sälja iväg:D Så det blir en engångskostnad som "räcker ett tag";)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

26 juli 2011 13:22

sv: nya inackorderingen lämnade honom ensam i fyra timmar i hagen,han kan inte vara ute själv några längre stunder så han skar upp ett sår och från det såret går det ett sticksår uppått,benet är väldigt svulet och ömt:/

http://annashastliv.blogg.se

anaby

26 juli 2011 15:25

Svar: Men så onödigt och tråkigt!!!! Som du säger har vi ju gått in i röten nu...Håller tummarna att det går bra med läkningen!!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards