anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Hö och halmborttagning!!!

Av anaby - 25 augusti 2011 13:18

Idag tog jag mig i kragen och ringde till Kvinnokliniken...och fick  ett samtal därifrån på fm....fick en tid dit nästa vecka  Jag har ju haft ett himla problem med min mens i en massa år...nu har jag nästan mens i 2 veckor  Varav 1 vecka med rikligt blodbad  Man kan ju hålla sig för skratt  Har dessutom mellanblödningar i 1 vecka och har haft det sedan januari...känns som om det inte är annat än elände med det där hel..tet just nu    Förhoppningsvis finns det någonting att göra åt "blodbadet" allafall 

Efter det samtalet tog jag mig i kragen nr 2 för dagen och tog Taron och åkte ner till stallet....för att sanera bort gammalt hö och halm och bereda plats för nytt om ca 1 månad. Det gick fina fisken!!!

Det blev 6 säckar hö och sedan fanns det redan 6 säckar halm som tyvärr hade möglat  Hade jag varit smart i våras och hällt ur halmen ur säckarna hade det inte möglat under sommaren..men man lär sig någonting nytt varje dag  Nu vet jag hur jag ska göra med halmen nästa vår  

Jag har även mätat ut 1/4 del av höutrymmet till mig och T  Mätade hela till 8,45 meter och delar man det på 4 st borde det blir kring 2,11 meter per person...orkade inte mäta med mm hit och dit...är alldelens för smått 

Och har även lagt om mina masonitskivor så att det blev riktigt bra och stabilt att gå på nu Får se hur det blir om vi ska skruva fast skivan som sitter mellan mitt och Katarinas hö. Skulle vara bra då jag har löshö (river alltid ur hela höbalen vid öppnande) och det blir lättare att se hur stort utrymme man har att röra sig på Blir nog fina fisken så småningom det där  

Jag körde 3 vändor med Taron för att få bort alla hö och halmsäckar...skönt att ha en stor och bra bil till såna saker  

Sitter just nu och håller på att flyta bort...blev svettigt att jobba med alla säckarna  Ska bara vätska upp mig och sedan blir det en skrittur med T nere på åkern.

Ha de gott så länge!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards