anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Jaha!! Då har hela dagen gått igen;)

Av anaby - 1 september 2011 19:32

Hade en bra natt på jobbet och sov sedan 3,5 timmar innan väckarklockan ringde...dags att stiga upp!!!

Igår erbjöd sig L-O att åka och veckohandla så att jag slapp med tanke på läkarbesök och annat. Kan inte med ord beskriva hur skönt det kändes att slippa handla mat idag när man är både trött och sliten  ...helt underbart!!! Dock skrev jag en handlingslista under natten  som L-O fyllde i med sånt som han tyckte fattades  

Mamma var jättesnäll och skjutsade mig till NUS  Det kan vara lite svårt att få tag på en parkering dagtid...men nu slapp jag det problemet  Hon åkte vidare till ICA och handlade medans jag träffade en helt underbar kvinnlig läkare på Kvinnokliniken Det har tagits en hel del prover och sedan har vi en plan A och en plan B beroende på VAD proverna visar eller inte. Det tar mellan 2-3 veckor innan provsvaren kommer. Det togs även HB som var riktigt bra värde på!! Kände mig ju rätt så "trött & sliten" hela förra veckan men efter att ha försökt tagit det lugnt under veckan har nog blodvärdet ökat  Det riktigt, riktigt bra att äntligen få hjälp  Då känns det som om att behöva "stå ut" in några veckor och vänta på provsvaren känns som en baggis  Bättre tider är på väg!!!

Sedan åkte vi vidare till Apoteket (för att bunkra upp inför kommande tider) och Jula. De har nämligen regnställ till riktigt bra pris på Jula!! Jag köpte var sitt till barnen som cyklar till skolan. Finns ju en viss risk att det kommer att regna en del under hösten 

Sedan hem och börja med baket...både till hemmet och till ridskolan!!!

L-O hade gjort "en beställning" på vanliga sockerkakor och sedan bakade jag mjuk pepparkaka till ridskolan. NU ÄR ALLT KLART!!! Det känns fantastiskt bra Ska åka och lämna av baket imorgon på dagen efter jag ridit T.

Jag hoppas att 3 sockerkakor, 3 kladdkakor och 1 plåt med nougatrutor blir bra till ridklubben. Lite pengar kommer de ju att få in allafall 

Jag har pysslat med T och fixat hans mugg  Insåg redan när jag steg upp att jag varken skulle hinna med eller orka rida idag   

Men imorgon ska jag rida ut en sväng innan vi åker till stugan på em. Sedan kommer vi att tillbringa hela helgen i stugan. DET KÄNNS JÄTTEBRA   

Nu ska jag faktiskt "bara" se på TV resten av kvällen!!!

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

 
 
Jenny

Jenny

1 september 2011 21:01

Oj vad du haft mycket på gång idag! Jag känner mig omåttligt lat i jämförelse ;)
Regn är knappast en bristvara om hösten och inte annars heller häromkring, så regnställ är en bra investering.

SV: Ja, det känns lite trist att aldrig fått träffa henne, men samtidigt är det ju lättare att sälja en häst under de omständigheterna än om jag skulle lärt känna henne.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

1 september 2011 21:59

Det gick som i ett idag men jag har hunnit med det viktigaste:D Är jätteglad att jag åkte förbi Jula och köpte regnställen!! De kommer garanterat att behövas under hösten;) Barnen blev jätteglada;) De är härliga mina tonåringar:D

Kändes bara tråkigt att inte orka med en ridtur:( Men det är en ny dag imorgon som tur är:D Ser dessutom ut att bli uppehåll och ingen blåst imorgon!!! Hi hi!!

Du har helt rätt i att det är lättare att sälja en häst som man inte har träffat. Köparen verkar vettig och bra så det är nog ett bra köp/sälj för er båda:)

Ha en jättebra fortsatt vecka!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

1 september 2011 21:48

Man varken orkar eller hinner allt.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

1 september 2011 22:02

Du har helt rätt...men ibland vill man hinna med mer än orkar med:S Måste vara typiskt kvinnligt;)

Imorgon blir det dock en efterlängtad uteritt:D Ska bli uppehåll och ingen blåst:D Håller tummarna!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards