anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Tankeställare!!!

Av anaby - 6 februari 2012 21:13

Det har "rullat på" bra ikväll med det jag har tänkt göra!!! Vi rullade in höbalen direkt efter middagen Så nu står den på plats och väntar på att jag ska riva ur den och packa hösäcker senare under veckan   Då vi tog bilen ner till stallet passade jag på att ta hem säcken med hösilageplast. Vi brukar lämna den på Återvinningen!! Perfekt då den går som "brännbart" Just nu har jag 2 säckar som är redo att åkas iväg med. Kommer nog att vänta tills det blir fler innan jag åker iväg och lämnar dem...

Sedan åkte pappa hem för att hämta skopan till traktorn. Vi hade nämligen problem med att öppna portdörrarna...traktorn fastnade nästan i öppningen...inte lätt när dörrarna INTE går att öppna ordentligt!! Att ta en spade är ganska lönlöst då det var ren is som satt fast  ...suck!!

Med traktorn gick det allafall till slut fina fisken att få bort isen från bägge sidor av portdörrarna Nu går de att öppna upp helt och det innebär att vi inte behöver oroa oss nästa gång vi ska rulla in en höbal 

Sedan hem och rugga upp sig...fixa en stor kopp te och se på "Halv 8 hos mig" och efter det blev det "Sofia änglar". I och med det programmet fick jag mig en riktig TANKESTÄLLARE!!!   Det handlade om en kvinna som heter Elisabeth...som har cancer och kommer att dö inom kort...ingen vet hur länge hon har kvar   Hon har 3 barn och man och hus!!! När hon sedan säger: jag är inte rädd för att dö men jag vill INTE lämna min barn!!! Tja, då rinner ju tårarna på en till mamma som sitter i soffan (och flera andra också runt om i Sverige kan jag tänka mig)...jag förstår precis hur hon känner....barnen vill man absolut INTE lämna Och när hon även börjar planera sin egen begravning för att underlätta för anhöriga...ja, då gråter man som mamma och medmänniska igen....

När man ser såna här program inser man hur otroligt BRA man har det själv!! Jag har 2 friska barn...en underbar man som jag är gift med....hus....hundar....häst....ett jobb som jag trivs otroligt bra med....lite krämpor som jag kan leva med  Och förutom mina krämpor så är familjen helt frisk  Det är så att säga bara att tacka och ta emot och vara MYCKET nöjd och glad!!!

Elisabeth har en blogg som jag rekommenderar att ni går in på:


joelisacadam.blogspot.com 


Funkar inte länken går det att söka på: jag heter elisabeth 


Hade egentligen tänkt ta med mig kameran till stallet idag MEN glömde totalt bort det  hjärnan var inte på topp idag om man säger så  tar med den imorgon istället! Tänkte passa på att filma lite  

Nu ska jag går och värma på lite vatten till min 2:a stora tekopp ikväll!!

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

7 februari 2012 02:31

Ja man glömmer lätt hur bra man har det, gnäller på små saker.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

7 februari 2012 12:15

Visst är det så!! Man glömmer så lätt hur otroligt bra man har det...tur att man blir påmind om det emellanåt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

7 februari 2012 14:44

Man är lite otacksam egentligen, vi har det bra men är ändå missnöjda över små bagateller.
Jag har inte sett programmet, jag har så himla svårt för Sofia Wistam :-p

http://marresmams.blogg.se

anaby

7 februari 2012 18:33

Precis!! Ibland gnäller man över småbagateller:O Tror överlag att människor är ganska lika på den fronten;) Men man får sig en rejäl tankeläsare en sån här gång!!

Jag förstår om du har svårt för Sofia Wistam...hon är ju lite speciell. Dock tycker jag att hon är bättre än vanligt i det här programmet:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

8 februari 2012 20:24

Sånt är så hemskt:( min gammla stallägare är i en liknande sits har fått en agresiv form av böstcancer och ingen vet hur det ska gå..

http://annashastliv.blogg.se

anaby

9 februari 2012 16:54

Det känns riktigt tråkigt!! Hon är ju så ung också Elisabeth och med 3 barn!! Åhhh!! Vad jag känner för henne...

Vad jobbigt för din gamla stallägare!!! Har 2 st i min släkt som haft bröstcancer. De var inte heller gamla någon av dem... Bägge har klarat sig genom operation och cellgift. Håller tummarna för din gamla stallägare!!

Mvh Anna och Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards