anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Bankbesök, städa, T och chilla:) Översvämning i källaren:(

Av anaby - 12 april 2012 21:22

Jag sov 10 timmar inatt!!! Oppsss!!! Det är som sagt jobbigt att shoppa 

Jag och Fredrik åkte iväg till Banken för att bla beställa 1 Visakort till honom...och några andra grejer. Sedan vidare till ICA för att handla lite mjölk och hämta ut Börjespaketet  Jag har inte orkat packa upp paketen än...får se om jag hinner imorgon annars blir det under helgen. Bilder kommer så fort jag packat upp!!!

Hem och sedan har vi storstädat i vardagsrummet idag. Det blev riktigt bra  Endast badrummet och hallen kvar att städa nu!! Eller ja...källaren också..men den ska jag städa nästa helg.  Vi har varit riktigt duktiga i veckan...min kära man och jag    och det börjar bli så fint här hemma!!!!

Dock har vi fått en liten översvämning i källaren  ...suck!!! Det är problem med brunnen som ligger i rabatten på framsidan av huset.... så när det blir mycket nederbörd i form av regn i flera dagar...rinner det in vatten i källaren. En himla tur att vi har en dammsugare som man kan suga upp vatten med  L-O har varit jätteduktig och stått i timmar och sugit upp vatten idag....både tungt och tidskrävande arbete....men tyvärr ett måste en sån här gång. Nu lät det på pappa som att vi ska fixa till det här med vattnet under vårkanten. Det blir nog jättebra och skönt att slippa oroa sig för vattenläckage varje gång det regnar mycket 

När vi ätit middag och alla "måsten" här hemma var avklarade tog jag en prommis ner till stallet och T. Såg när jag kom ner till stallet att T krypit ur täcket och strimlat det  Tur för T att det var ett redan lagat täcke och som även var gammalt och lite trasigt..så han är förlåten  Ska ta hem det imorgon och ta reda på spännen, gjordar, lite av yttertyget innan jag slänger iväg resterna av det som är kvar     

Jag tog det väldigt lugnt nere i stallet idag och det var väldigt skönt kan jag säga....börjar vara lite seg av all städning under veckan. Har insett att jag tyvärr måste låta T vila veckan ut   Städningen är viktigare i nuläget och jag orkar inte med bägge delarna. Men f.r.o.m måndag är det prio på T igen  och jag är förhoppningsvis lite piggare då   

När jag kom hem blev det en stor kopp choklad och chill i soffan  SKÖNT!!!

Nej, nu ska jag lägga mig i planläge och bara njuta i soffan 

Ha de gott och sköt om er!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards