anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Ridit, hö och köpt torvmix:)

Av anaby - 16 april 2012 15:53

Det kändes skönt att få rida i sol för omväxlingsskull   T hade rullat sig...eller jag såg att han rullade sig kring 10-tiden och insåg att han "måste" torka i några timmar innan jag ens tänker på att försöka borsta bort leran  Kl.12.30 var jag nere i stallet och började borsta. Det visade sig att all lera var torka då det gick riktigt bra att borsta bort  Lite dammig är han men någon tvätt T lär det inte bli förrän hagen har torkat upp ordentligt   

Idag hade vi en salig blandning av färger  Vad sägs om rött pannband....gult schabrak och rosa jacka  Tja, till imorgon blir det nog att ta på ett blingat neutralt träns....gul varseljacka till det gula schabraket  Så att folk efter vägen inte bländas av vårt konstiga färgval  

Lite snubblingar även idag men inte så farligt. Är väldigt säker på att det är det geggiga och lösa underlaget och de kvarvarande 2 broddarna runt som bidrar till T:s snubblingar.  Längtar tills jag kan ta bort de sista 2 broddarna på skorna!!! Tyvärr säger väderleksrapporten att det ska snöa 2 ggr till under veckan  SUCK!!! Vågar inte ta bort broddarna än...om det blir halkigt. Förhoppningsvis kan jag ta bort dem veckan efter!!! 

Idag tog jag ett beslut att T ska får gå barfota vid nästa skoning. Hade egentligen tänkt sko honom fram och låta honom vara barfota bak..men nu blir det barfota runt om!!!  Jag ska ringa Hovis i början på maj och tanken är då att verka honom igen efter 6 veckor och då är det juli och semestertider och vila för både T och mig  

Mockade och fixade inne i vindskyddet. Hann sedan med att ta bort både plasten och nätet runt höbalen innan Henrik ringde och var redo att hämtas från skolan. Packade 4 hösäckar innan jag tog bilen för att hämta upp honom. Vidare till Granngården för att köpa 4 torvmixbalar...använde både rabattchecken på 30 kr och den andra på checken 20 % på 1 vara. Han frågade i kassan om jag var medveten om att det ENDAST gällde för 1 vara?? Jo, sa jag det vet jag men jag har redan allt jag behöver så då fattas det bara foder och torvmix. Måste säga att det är schysst att de säger till för många tror nog att det gäller för HELA köpet!!! STOR ELOGE  

Sedan åkte vi ner till stallet och fyllde på med 2 torvmixbalar inne i vindskyddet  Blev riktigt bra!!! Ska nog fylla på med 1 torvmixbal i veckan i 2 veckor framöver så blir det nog ännu bättre där inne  Halmen äter han nämligen upp...men torvmixen låter han vara 

Jo, hagen har torkat upp rejält sedan igår!! HIMMEL SÅ SKÖNT!!! Nu är det i princip nästan "bara" blött vid grinden och utanför vindskyddet. Hoppas, hoppas att det hinner torka upp ordentligt...innan sista snön kommer!!!

Har nu landat hemma och det blir "rester" till middag idag!! Älg-kött-soppa från igår  Den var sagolikt god!!!

Ikväll hade jag tänkt sätta mig med lite "pappersarbete"  Har en del som ska skickas in...både vad gäller mig och sedan barnen. Köpte ett 10-pack med frimärken på Macken...hoppas att det räcker ett tag i allafall 

Nu ska jag svida om och se om vi får besök till middag eller om vi blir ensamma om soppan 

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

 
 
Linda

Linda

16 april 2012 22:09

Sv: Ja det är hemskt alltså, gud vilken panik man skulle haft att bli jagad av två monsterhundar, fy!!

http://www.mittangsull.blogg.se

anaby

16 april 2012 22:50

Fruktansvärt:O Skönt i all bedrövelse att ägare tog sitt ansvar och tog bort hundarna på en gång!!! Nu måste vi bara hålla tummarna att kvinnan klarar sig!!!

Vi hade en incicent en sommar när 2 av sommarhästarna som går på bete blev attackerade av en pittbull:O Vet fick tillkallas då en av hästarna hade rejäla bitmärken på benen och hundägarna bara gick utan att bry sig om hästarna?? Händelsen Polisanmäldes i allafall. Och efter det tyckte vi alla i stallet att många hundägare blev betydligt bättre på att koppla sina hundar;) STORT +. Dock tråkigt att det måste hända någonting sånt innan folk förstår att de MÅSTE ha hålla ordning på sina hundar!!!

Tabasco har jagat ut ett antal hundar ur sommarhagen...som har skrikit och sprungit med svansen mellan benen tillbaka till husse/matte;) De har ju ingenting i hästhagen att göra..tycker han:)Smart häst!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

16 april 2012 22:51

Hungrig pålle, trots allt hö. ;) Detta aprilväder, men snart så. Tror det blir bra att gå barfota, är ju så mjukt i backen nu i övergången så det blir ju en bra tillvänjning.
Sv: Har varit en fantastisk helg. Bara att få komma hemifrån och träffa sina hästvänner. Kursledaren var en så otroligt positiv och glad person så hennes energi kommer jag att leva länge på. Och den AHA upplevelse jag fick var total!! :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

16 april 2012 22:58

Jo, han gillar halmen väldigt mycket;) Blir väl lite gormesmak motför höet...Hi hi!!

Säger det samma om vädret!! Har dock en förhoppning om att det blir bra väder nästa vecka!!! Bara att hålla tummarna:D

Jag hoppas också att det ska funka bra att ha honom barfota f.r.o.m maj och sedan sko honom igen i augusti/september lite beroende på hur mycket riden han blir då.

Du verkar ha haft en jättebra helg!!! Det är allt trevligt att träffa likasinnade även om familjen är guld värd:D Måste få höra mer om kursen sedan!!! Vad roligt att det var så otroligt positivt!!! TUMMEN UPP!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards