anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Stallet klart!!! Äppelpaj och "Let´s dance" ikväll:D

Av anaby - 20 april 2012 16:36

Jag har verkligen sovit som en stock inatt!! Härligt att vakna och vara utvilad   Tanken var att rida idag...men det har blåst kring 7-8 sek meter så det fick jag lägga åt sidan  Gör ett nytt försök på söndagem!!! 

  Jag har istället tagit det lugnt idag och sett på TV och försökt ladda batterierna då jag varit otroligt "mentalt trött" idag  Jag är övertygad om att det ruggiga och tråkiga vädret gör så att många av oss blir både trötta och ledsen...suck!!! Inget känns riktigt roligt nu för tiden  Jag vet också att jag INTE är ensam om att både tycka, tänka och känna så!! VI MÅSTE BARA HÅLLA UT TILLS I BÖRJA PÅ MAJ...DÅ VÄNDER DET SÄKERT MED VÄDRET!!!

Efter mycket övertalning av både "knopp & kropp" tog jag en prommis ner till stallet. Började med att ge T lunch och borsta av honom med MG då han hade rullat sig en del. Fortsatte och trampa ner höet. Mockningen gick snabbt idag...torvmixen är fantastiskt lätt att mocka i  När T och allt kring honom var klart gick jag för att fylla på hösäckar. Lika bra att ta det idag så slipper jag imorgon eller på söndag. Känns skönt att ha helgen "fri" från sånt som är tråkigt nere i stallet  Jag var duktig och fyllde på 10 hösäckar idag!!!! Det innebär att jag inte behöver fylla på fler hösäckar förrän jag går på min långledighet om ca 8 dagar  DET KÄNNS BRA VILL JAG LOVA!!!

När allt jobbigt var klart...gick jag ut till vindskydddet med kamera, träns och repgrimma för att prova och fota 


     


Jag har köpt snabbknäppen till repgrimman så att det går lättare att ta av och på den. SUPERBRA 


Sedan passade jag på att prova in det nya remontränset. Dock var T på riktigt dåligt humör  Han blev en aning less på mig...tror jag...inte roligt att agera fotomodell i halvstorm 



Tränset blev mörkare efter oljebadet= PERFEKT  


      

Så här blev det med mässinghakarna på sidostyckena. Blev helt ok  Får se om jag gör ett hål i mellan hål nr 2 & 3. När jag satte på nr 2 åkte bettet ner rejält och på nr 3 tyckte jag att det kom upp för mycket. T blir så irriterad om det sitter "normalt"...han vill ha det lite längre ner  Då blir han lugnare i munnen. Ska prova igen på söndag så blir det nog jättebra 


Sedan en liten film på hur det ser ut i hagen just nu efter senaste snön.



Rätt ok efter omständigheterna!!! Lite blött men förhoppningsvis torkar det upp under nästa vecka!! Får se HUR mycket snömängder som kommer imorgon  Håller tummarna för LITE!!!


Sedan en busfilm på T:



Jag avslutar med några fail-kort på oss idag som jag tog på håll 


 


Hmmm!! Hade varit bra om man hade sett T:s ögon i allafall  Och att matte hade varit kammad  



Notera att vi har likadan lugg  Det blir väl så när det blåser halvstorm ute!!! Hi hi!!


   


Jag undrar vem som har spretigast hår?? T eller jag? Svårt svar..vi får nog dela på äran  



Bästa failbilden trots att vi är halva bägge 2        


Innan jag gick hem passade jag på att klippa till 2 bitar från en gammal vaxduk (blåfärg) till mina vita byråer i stallet. De är allt annat än vita kan jag säga  Så det kändes rätt snyggt och praktiskt att sätta dit lite vaxduk för att kunna hålla rent lite lättare  Bilder på det kommer imorgon...glömde bort att fota idag 

När jag kom hem och hade kollat postlådan....låg mycket riktigt Hästmagazinet och väntade på mig 

Igår kom Ridsport!!! Blir trevlig helgläsning för en "gammal" hästtjej 


 

 

Jag ska baka en äppelpaj ikväll hade jag tänkt. Något egendesignat...med lock hade jag tänkt  Med mandelmassa och MYCKET äpplen. Får se om jag slänger in en bild på skapelsen lite senare...när jag är klar 

Har tänkt se på "Let´s dance" samtidigt som jag spanar på direktsändningen på hästhoppningen!!! Ska spela in sammandraget från både hoppningen och dressyren...eller rättare sagt det håller på att spelas in redan nu 

Det känns verkligen jättebra att det kommer att visas så pass mycket ridsport under helgen!! HELT KLART ROFFE OCH JERRINGPRISETS FÖRTJÄNST 


Till TV-tittandet kommer jag att avnjuta....en stor kopp varm choklad....ett vinglas....chips & dipp...sura remmar....sen tror jag inte att det blir något mer...om inte L-O vill provsmaka någon av glassarna vi köpte igår  Nej, nu måste jag göra ett ryck med middagen och påbörja äppelpajbaket!!!

Ha en superduperjättebra fredagkväll och glöm inte myset, Let´s dance och hästhoppningen!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards