anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Bra kväll här hemma som vanligt:)

Av anaby - 20 april 2012 23:45

Det har varit en bra kväll här hemma. Jag har sett på hästhoppningen samtidigt som Let´s dance  Ibland har nöden ingen lag så att säga  Det gick bra det med!! Hi hi!!

Jag kan säga att äppelpajen gjorde succe 


    


Jag tog många äpplen som jag skivade. Sedan rev jag mandelmassa...ganska mycket. La smördeg i botten på en form...äpplen....kanel & socker..mandelmassa...äpplen osv. Det blev 3 lager. Sedan gjorde jag ett smördegslock och la på. In i ugnen på 200 grader i ca 40 min. SUPERGOD!! Mandelmassan gjorde verkligen tricket så att säga  Den absolut godaste äppelpajen jag har ätit någonsin   Det förutsätter dock att man tycker om mandelmassa 

Roffe gjorde en kanonrunda med Casall!!!! Rev tyvärr 2 hinder på slutet...fram till dess såg det kalasbra ut  Det verkar ha varit en mycket svår bana då det endast var 3 felfria till omhoppning. Roffe blev 9:a.

Och i Let´s dance åkte min härliga "favorit" Bengt ut!! Dock var det väntat men jag tycker att han är både duktig och underbar som lärt sig dansa på ålderns höst 

Fredrik och några kompisar var här på förfest och sedan skulle de åka till Five. Och där skulle visst Morgan & Ola-Conny från Ullared vara  Jag har beställt bildbevis på att få se så att de verkligen var där  Får se om det kommer eller inte  I så fall dyker det upp på bloggen!! 

Just nu sitter jag och ska dricka upp det sista ur vinglaset som jag påbörjade kl. 19.00...det tar tid att dricka ur ett gott vin  Väntar på att yngsta sonen ska komma hem med bussen. Den äldre lär nog dröja ett tag men de får skjuts hem så då kan jag andas ut. Jobbigt att vara mamma och oroa sig för sina söner 

Ska se om jag hittar någon rolig film som jag kan se tills sonen kommer hem. Har spelat in en hel del..filmnörd som man är 


Behöver jag tillägga att det SNÖAR här igen Väntat men lika tråkigt för det  


Ha de gott så länge!!!

Mvh anaby       

 
 
Kerstin

Kerstin

21 april 2012 00:10

Glömde ju svaret!! ha ha!!
Sv: Tack!! Det känns väldigt mkt bättre nu, har ju faktiskt ridit honom och det var väldigt många störnings moment, samt att han vilat bra många dagar och bara gått sporadiskt innan så det var ju perfekt att se hans "sämsta" sida. ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

21 april 2012 00:13

Ingen fara!! Hi hi!!

Det är jättebra att se sämsta sidan också..så vet man vad man har och förvänta sig sedan:) Det låter jättebra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards