anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

En ridtur i solen och blåsten idag med Mupp-schabraket;)

Av anaby - 2 juli 2012 14:00

Idag var det sol och lite blåst ute. Ganska bra ridväder trots allt  Var otroligt sugen på att prova mitt Mupp-schabrak!!!

Så här såg det ut tillsammans med sadeln:


 


Och en liten film:



 

Med Rambo Micklem tränset på och Hööks "bling" pannband:


 


Sedan bar det iväg!!! Minimalt med folk ute på vägen...tack och bock!!! Det visade sig nämligen att dessa vita stora blommor (hundkex) nu har börjat lägga sig in på vägen  Suck!! T tycker att det är mycket läskigt med långa blommor som slingrar sig efter benen på honom  Eftersom det inte var folk på vägen kunde vi hålla oss i mitten  Då hade jag endast en "storögd" men travade häst istället  

Jätteduktigt var han idag!!! Blev den kortare sträckan och när vi vände travade jag direkt idag...är minst grus där. T var med på noterna. Sedan en kort skritt nerför backen innan vi travade sista biten....kortade ner honom och satt ner och han lyssnade bra  Sedan skritt hem. Lite snubbling men upplever att han "skärper" till sig när jag "går på" honom i ett lite högre tempo. Tidigare snubblade han ännu mer då. Måste betyda att han har "stärkt upp" sig och orkar eller klarar av att skritta i ett lite högre tempo  

Både jag och T var lite svettiga när vi kom hem  ...det var en aning kvavt ute i solen Tur att det blåste!!!

Så här såg Mupp-schabraket ut när vi kom hem:


 

Tycker att det låg bra efter ridturen. Nu var vi inte ute så länge blev nog ca 25-30 min. Gillar VERKLIGEN brunfärgen  

När vi kom tillbaka fick T lunch och magnetbehandling. Idag fick han även på sig "magnetsitsen" på ryggen som jag köpte på Biltema.


   


 

Och jag gick in för att göra en fruktsmoothie....idag med päron & nektariner....kan säga att det var verkligen SUPERGOD  Sedan sitter och ser slutet på "En officer och gentleman"!!!!

När jag är klar med det blir det att jogga en sväng. Sedan väntar städ och pyssel här hemma. Blir nog en riktigt bra dag  

Ha en fortsatt jättebra måndag!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

 
 
Jenny

Jenny

3 juli 2012 00:16

Vad snyggt det var! Och välmatchat så klart ;)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

3 juli 2012 15:11

Schabraket var helt klart över förväntan!! Och brunfärgen var riktigt fin:D Och matchat...är det nog...visslar lite lätt...;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards