anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av anaby - 30 juli 2012 22:35

L-O jobbade på med hundgården så nu är den i princip klar  Det enda som fattas är att det ska sättas in ett fönster så de kan se ut på vägen när de ligger inomhus. Det kommer att bli riktigt bra och jag är övertygad om att hundarna kommer att uppskatta det väldigt mycket  Bilder kommer under veckan!!!

Vi åkte på ICA för att handla det allra nödvändigaste...mjölk, fil, margarin, grönsaker mm. Får bli ett besök till Willys lite senare inför helgbesöket  

När vi ändå var på ICA passade jag på att hämta ut mina paket. Hööks paketet med det efterlängtade bettet!!!

   


84 kr och rakt men ändå ledat. En billig kopia på ett sk. Billy Allen bett. Ska bli riktigt intressant att se VAD T tycker om det här!!! Det andra som var i paketet var flexlindor. Nu har jag ett rejält lager av dem som jag kan använda vid behov i framtiden!!! Och ett oöppnat paket med bomull och flera gasbindor och 2 flaskor med Hibitane. Bäst att vara förberedd  


Sedan fick jag REA filmerna som jag beställde från Ginza för nästan inga pengar alls  


 


Jag har lite andra DVD-filmer som jag beställde i våras om bla lastning och en massa annat roligt   Kommer att passa bra under hösten och vintern att titta på när tillfälle ges och få en massa inspiration  


Jag fick ett mycket trevligt svar idag på mailet angående de bruna fluffiga benskydden. De verkar stora i storleken så jag kommer att beställa full istället för x-full. Kardborren är i princip lika lång men själva benskyddet är 3 cm kortare och det kommer att bli perfekt storlek för frambenen  Måste se om jag kan beställa dem nu eller om jag måste vänta...har ju som sagt en hel del utgifter den här månaden. Nästa månad lär det bli mindre utgifter  

Gjorde iordning alla mediciner och tog mitt pick & pack och gick ner till stallet. Vissa av medicinen ska han ha 1 gång och vissa 2 ggr per dag. Det gäller att dela upp det så att det blir lagom mycket varje gång....som det ser ut nu får han 3 st på morgonen och 4 st på kvällen. Gick väldigt bra att ge honom ikväll så det lär nog gå ännu bättre imorgon  

Det gäller ju att han får i sig allting för att magen ska bli bättre eller rättare sagt helt bra  

Muggen såg bättre ut nu ikväll och jag håller nu tummarna att de sista krustorna har försvunnit!!! Tanken är att han ska vara olindad dagtid nu f.r.o.m imorgon och sedan lindad nattetid. Skulle vara skönt för både honom och mig att slippa linda i tid och otid  Hoppas nu att det ska fungera bra och vi till slut kan skippa lindorna!!!

Har just kommit hem igen och passade på att måla grepskaftet 1 varv till...det 4:e och krattans första varv  Faluröd är så tacksam att måla med. Går fort och lätt!!! Tar bara några minuter så är man klar  

Nu ska jag se om jag håller mig vaken till 23.35 när SVT1 ska visa ett sammandrag av terrängritten från OS idag!! Det tar sig med ridsport i TV  Alla svenska ryttare har ju varit RIKTIGT duktiga idag  

Om man tänker på att han som låg 1:a efter dressyren en japansk kille RAMLADE av och blev utesluten??!!! Och ytterligare 2 japaner också ramlade av....det är så otroligt synd om dem!! Om jag inte minns helt fel bröt 15 ekipage av olika orsaker....avfallning eller omkullridningar!! Hästambulansen kom vid flera tillfällen och plockade upp hästarna. Och vanliga ambulanser hämtade ryttarna. Medans alla svenskar red felfritt på HINDER och var helt felfria på tid eller lite tidsfel!! Det måste ju ses som en STOR bedrift   Det ska bli väldigt spännade att följa våra duktiga ekipage imorgon!!! WOW säger jag bara....vilken dag det blev  

Sov gott och ha de så länge!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

Av anaby - 30 juli 2012 18:09

Idag fick jag 3 påsar med olika homepat mediciner till T med posten   Magnesium, magmedicin och vitaminer. Han ska äta detta i ca 1 månad. Sedan trodde hon att magen skulle vara stabil. Annars kör vi 1 omgång till  Han får även "mag-tarmkuren" från Granngården och den räcker i ca 50 dagar. Får se om det räcker med 1 hink eller om jag köper 1 till. Ska ringa och prata med Cecilia när alla kurer är över så får jag se hur fortsättningen blir  Just nu känns det jättebra för mig och att T redan börjar må bättre!!! Han är både piggare och gladare  

Dessutom är priset helt överenskomligt!! Hade räknat med MYCKET mer....en MYCKET positiv överaskning   Har ju rätt så mycket utgifter ändå den här månaden med bla vet. räkning.....alla bandage och dylikt som T behandlats med vid omslag....Vegebomsalva och annan salva....hasmagneterna.....solskydden....Förhoppni
ngsvis blir det mindre utgifter nu framöver  Det måste ju lätta någon gång!!!

Jo, Hööks bettet har kommit nu!! ska hämta ut det ikväll!! Får se om jag inviger det imorgon när vi ska ut och skritta  

Filmerna från Ginza har också kommit!! Snabb leverans där minsann  

Annars har jag mest tittat på terrängritterna från OS idag!! Kutat emellan och gjort lite annat här hemma....har inte missat någon svensk hittills  

Det regnar inte just nu men ligger dis i luften så att säga. Man får vara tacksam att det INTE hällregnar!!
L-O har varit JÄTTEDUKTIG som igår gjorde själva hundgården större med 1 sektion till. Sedan byggde han ut "hyllan" som hundarna ligger på och spanar på dagarna. Och idag har han börjat bygga 1 till tillbyggnad inne i lekstugan. Det är redan 1 med en ingång och sluss längst ner. Men eftersom Atlas ofta ligger där inne får Peppis INTE plats....nu ska det bli 2 st så att de kan ligga inne bägge 2 om de vill. Blir mest vid sol, regn och mycket kallt. Den övre delen blir betydligt större...så där ryms bägge 2 hundarna om de vill. Känns bra!!

Planen med att få till vindskyddet till T och hundgården till hundarna under semester är nu snart klar  

Bara taket på altanen som ska köpas in imorgon och bytas under veckan  Sedan har vi hunnit med att göra det som var tänkt under semestern!! Allt som görs nu här hemma eller med djuren är en STOR bonus  


Mvh anaby  

Av anaby - 30 juli 2012 13:23

Fick nyss ett telefonsamtal från svärmor...eller 1 av dem...jag har 2 st i olika städer...UNDERBARA BÄGGE  Vi har bjudit hit dem eftersom det är så svårt för mig att åka någon stans just nu med T:s mugg som inte vill läka Egentligen skulle vi ha åkt till dem nu till helgen.... men vi fick avboka både pga T och att vi INTE fått husvagnen besiktad än   Jag hade sett fram emot både ett besök hos dem och sedan på IKEA och Hööks!!!

  Fick besked idag att de gärna kommer och hälsar på till helgen  DET SKA BLIR JÄTTETREVLIGT!!!!

Då blir det shoppa, grilla, bada bastu och badtunna  Och dricka lite vin ska vi nog också hinna med  

Nu har det också börjat regna!!! Är glad och tacksam att jag var förutseende att göra omslaget och mocka, fylla på vatten och hö INNAN regnet kom  

Mvh anaby  

Av anaby - 30 juli 2012 12:26

Jag bestämde mig igår för att göra ett "Hitane-omslag" på det "värre" muggbenet. I det stora hela så ser det bra ut men det är de där krustorna som drar sig upp mot kotan...på insidan  Suck!!!

Det blev Vegebom på det andra och Hibitane på det andra. L-O var snäll och höll i T idag. Det blåste rejält och sedan var det MYCKET flygfän idag  Även om T är väldigt snäll så krävs det lite för att jag ska göra illa mig rejält om han viftar undan en fluga eller annat. Står man då på "halvknä" och ska samtidigt hålla i grimskaftet....så är det stor risk att skada är skedd så att säga. Jag vet att T INTE vill göra illa mig men om olyckan är framme så kan det hända grejer. Men nu löste det sig jättebra när L-O höll i honom  T fick på sig flugmasken och även flugmedel på sig. Var bara någon dag sedan som jag sprayade på...så nu lär det väl funka i några dagar  

När T var klar gick jag ner till stallet för att mocka, fylla på vatten och hö. Jag brukar fylla på hö och vatten ca var 3:e dag. Inte mycket hö alls utan kring 6-8 kg bara så att han har någonting att "peta i sig" när det regnar. Detta har funkat jättebra    Det enda som jag behöver mocka ut ur vindskyddet är i princip 1-2 kisshögar. Om det har regnat brukar han bajsa 1-2 högar. Jag gillar sommaren och mockningen kan jag säga  

Vindskyddet var 3:e dag....sommarhage + paddock 1 gång i veckan   

T stog inne i vindskyddet och åt hö när jag gick. Han såg som vanligt mycket nöjd ut  Kan säga att det var s

valare/kallare i vindskyddet än utanför...så jag förstår att han gärna står där inne  Passade på att fylla på vatten i bägge vattenbaljorna uppe vid huset också. Är så skönt när allt är bytt!!!

När kom hem gick jag ner till källaren och har bla förberett inför kvällens tvättning, smörjning och lindning.

Är så otroligt skönt när man bara kan ta grimma, foderhink och IKEA-kasse och gå och göra det sista  

Nu ska jag äta frunch!! Kom just på att jag har GLÖMT bort det  Typiskt mig!! Det är lättare att sköta om hästen än mig själv  Sedan blir det en dusch och sedan måste vi nog handla ikväll!!! Har inte så mycket kvar i kylskåpet nu....fattas en hel del  

Jo, och inte att förglömma ska jag se på fälttävlansterrängen på Kunskapskanalen under em!!!

Ha en fortsatt jättebra måndag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards