anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av anaby - 2 juli 2012 22:31

Jag har städat hela lägenheten idag!!! Imorgon blir det att ta fastun...orkade inte det ikväll. Men fint blev det  

Har även klurat på HUR jag ska göra med collaget och tavlan jag har tänkt använda. Provade att lägga ut de förstoringar jag ville ha med och tyckte att det blev riktigt bra. Vände på tavlan och inser då att det INTE gick att ta bort ramen...den var fastlimmad   MEN ÅHHH!!! TYPISKT!!! Hittade en annan större tavla som jag använde istället....och då fick jag in alla bilder  

Här får ni en "sneakpeak". Tyvärr blev ljuset inte bra hur jag än gjorde. Tar en bättre bild imorgon i dagsljuset istället.


 


Tänkte att det kunde vara lite roligt med en annorlunda hemgjord tavla hemma  Det är lite blandad kompott med hundarna, T och jag i några små hörn. Men mest djuren!!!

Alla förstoringar är 20 cm x 30 cm. En del är avklippta lite grand för att passa in bättre. Är riktigt nöjd med resultatet  

Mvh anaby  

Av anaby - 2 juli 2012 22:27

Katten ligger gärna i soffan och chillar bredvid mig flera ggr om dagen  Tänkte därför inför "Dagens katt"  

Här kommer några bilder från idag  



Jag har tvättat fleecefiltarna som vi vanligtvis har i soffan. La dem bara på armstödet då jag ville dammsuga ur soffan innan jag la tillbaka dem. Då hittade katten ett perfekt ställe att sova på  


   


Mvh anaby  

Av anaby - 2 juli 2012 17:47

Nu har jag klarat av den 2:a joggingturen. Idag gick det lite tyngre....dels var det varmare men sedan fick jag tyvärr "mjälttugg" de sista 500 metrarna  Till slut gick det inte att springa för smärtan  Gick 75 meter tills det släppte och då gick det fina fisken att springa de sista 400 metrarna  Väldigt nöjd med turen idag!!! Andningen känns bra och även benen. Är betydligt värre om man känner att det tar emot i benen eller att man "hyperventilerar"....nu är det bara att kämpa på resten av veckan  Det blev uppskattningsvis 1,5 km idag   

Nu ska jag vätska upp mig och äta middag sedan väntar städning här hemma!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 2 juli 2012 14:00

Idag var det sol och lite blåst ute. Ganska bra ridväder trots allt  Var otroligt sugen på att prova mitt Mupp-schabrak!!!

Så här såg det ut tillsammans med sadeln:


 


Och en liten film:



 

Med Rambo Micklem tränset på och Hööks "bling" pannband:


 


Sedan bar det iväg!!! Minimalt med folk ute på vägen...tack och bock!!! Det visade sig nämligen att dessa vita stora blommor (hundkex) nu har börjat lägga sig in på vägen  Suck!! T tycker att det är mycket läskigt med långa blommor som slingrar sig efter benen på honom  Eftersom det inte var folk på vägen kunde vi hålla oss i mitten  Då hade jag endast en "storögd" men travade häst istället  

Jätteduktigt var han idag!!! Blev den kortare sträckan och när vi vände travade jag direkt idag...är minst grus där. T var med på noterna. Sedan en kort skritt nerför backen innan vi travade sista biten....kortade ner honom och satt ner och han lyssnade bra  Sedan skritt hem. Lite snubbling men upplever att han "skärper" till sig när jag "går på" honom i ett lite högre tempo. Tidigare snubblade han ännu mer då. Måste betyda att han har "stärkt upp" sig och orkar eller klarar av att skritta i ett lite högre tempo  

Både jag och T var lite svettiga när vi kom hem  ...det var en aning kvavt ute i solen Tur att det blåste!!!

Så här såg Mupp-schabraket ut när vi kom hem:


 

Tycker att det låg bra efter ridturen. Nu var vi inte ute så länge blev nog ca 25-30 min. Gillar VERKLIGEN brunfärgen  

När vi kom tillbaka fick T lunch och magnetbehandling. Idag fick han även på sig "magnetsitsen" på ryggen som jag köpte på Biltema.


   


 

Och jag gick in för att göra en fruktsmoothie....idag med päron & nektariner....kan säga att det var verkligen SUPERGOD  Sedan sitter och ser slutet på "En officer och gentleman"!!!!

När jag är klar med det blir det att jogga en sväng. Sedan väntar städ och pyssel här hemma. Blir nog en riktigt bra dag  

Ha en fortsatt jättebra måndag!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

Av anaby - 2 juli 2012 10:26

Har sovit otroligt gott inatt!!! 9 timmar blev det  Nu är jag redo för dagen!!!!

T stog uppe vid huset när jag tittade ut...lika bra att gå ut på en gång och tvätta muggen. När jag visar mig så gnäggar han direkt och kommer emot mot trots att han vid det här laget VET vad jag ska göra...dvs tvätta muggen. Ändå kommer han och är så glad att se mig  Hästar ÄR fantastiska djur!!!

Idag fick han beta medans jag tvättade...gick fina fisken  Hibisruben håller på att verkar och jag ska äta frukost och se på "En officer och gentleman" som gick inatt. Jag spelade in den. Var så länge sedan jag såg den nu...och en "ung" Richard Gere säger jag inte nej till att få lägga mina ögon på ett tag idag  

Idag tänkte jag rida ut en sväng och prova nya Mupp-schabraket. Kommer att ta bilder!!!

Dock tänkte jag inte prova fleecelindorna än....det blir framöver. Nu när han går oskodd och det är varmt har jag inte haft några skydd överhuvudtaget på honom. Ev. lindar jag 1 ben under veckan och tar kort så att ni får se hur det ser ut   Bilder kommer!!!

Sedan blir det att städa och "pyssla" med lite av varje här hemma. Tänkte få klart "spikmattetäcket" framöver. Får se om jag syr fast spikmattorna eller om jag tar kardborre....måste fundera på det. Bilder kommer!!!

Har tänkt "beta av" en hel del pyssel som hör till T under veckan. Nu när jag är ensam och inte behöver stressa med någonting kan man pyssla lite hur man har tid och ork=BRA  

Nej, nu blir det frukost och att titta på lite Richard Gere  En joggingtur står också på schemat!! Den här veckan ska jag komma igång med det  

Ha en fortsatt jättebra måndag allihop!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards