anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Pysslat med spikmattetäcket och nackskyddet ikväll:)

Av anaby - 4 juli 2012 19:48

Ikväll passade jag på att "röja" i mitt "nattsovarrum & förråd". Tog ner vissa hästgrejer ner till källaren och tog upp vissa andra. Blev mer ner än upp...positivt  Hittade igen både reflexhuvan, det blivande spikmattetäcket och nackskyddet med spikmatta på!!! Tjjjooohooo!!!

Jag har nu klippt ut bägge spikmattorna som ska höra till täcket  


 


1 st sommartäcke 165 cm från Börjes för 99 kr.


 


Bägge spikmattorna (pris: 39 kr st) utklippta och utlagda...INTE fastsydda än så länge. Ska provas ut först för att få dem på lämpligast och rätt ställe. Blir senare under veckan när det är lite svalare ute  



Närbild på de utklippta spikmattorna. Går ju tyvärr inte att klippa itu själva "spikarna" så jag har klippt runt dem. Det gick fina fisken  


 


Fram vid bogen har jag tagit nackspikmattetäcke som jag köpte på Rusta för 10 kr. Den var dessutom DELBAR så det blev 2 st av den. Perfekt att ha på varsin sida på täcket  


   


Samma sak här...de är inte fastsydda än då jag vill prova ut VART de ska sitta för bästa resultat.

Fortsättning följer senare under veckan på täcket!!!


Sedan hittade jag igen "nackspikmattan" också!! Den var halvklar och ska provas imorgon...så att jag kan sy fast kardborre på remmen runt nosgrimman   Ska bara kolla OM jag har kardborre hemma annars ska jag köpa det när jag ändå åker iväg och handlar imorgon  


Det var pysslandet för ikväll. Eller jag har ju städat och dolat på också...så 2 timmar blev det sammanlagt. Välanvända timmar  

T står inne i paddocken med Vegebomsalva smord för en liten stund sedan. Ska gå ut på ett tag och tvätta med Hexocilen och Hibiscrub som sedan ska få verka innan det blir dags för kortisonsalvan.

Men nu är det dags för Tina på 4:an!!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards