anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Muggbandage ikväll:)

Av anaby - 26 juli 2012 20:33

Em här hemma har varit helt ok   Jag har fixat med tvätten...både tvättat....hängt och vikt ihop torr tvätt. Gjort iordning och packat så att vi kan åka till Återvinningen med mjölkförpackningar, tidningar, andra förpackningar, flaskor, konservburkar mm. Skönt att bara plocka ihop och åka iväg när det finns tid och ork  Röjt undan i köket inför städning i helgen. Det går så mycket fortare då!!!

Dagen har förflutit utan stress och jag har satt mig i soffan och vilat när jag känt att jag blir less på allt här hemma Gillar att göra saker i min takt....och kunna vila emellanåt  Det känns rätt ok i nacken och axlarna!! Har endast tagit värktabletter till natten för att få sova gott och inte behöva vakna och ha ont. Sömn är viktig!!!

Sedan gjorde L-O "älgpizza" och jag "potatispizza"!! Bägge blev goda  Det var spännande att prova göra Ernst potatispizza för första gången   Yngsta sonen som är vegetarian gillade den  

Jag har kollat runt på lite olika internetbutiker för hästutrustning...många har Rea just nu men det finns ingenting jag eller T behöver för tillfället. Väntar ju både på Hasmagneterna och solbenskydden!!! De kommer att kosta en del men förhoppningsvis kommer det att hjälpa T  För att inte tala om Håranalysen och tillskotten som ska skickas till oss. Bäst att hålla hårt i pengarna nu så att jag kan använda dem till att få T helt frisk   

Ska även fortsätta min inventering av hästutrustningen under helgen. Det känns jättebra att VETA vad jag faktiskt har hemma och OM jag ens behöver köpa in någonting överhuvudtaget??? Tveksamt om jag ska vara ärlig  

Kom hem för en liten stund sedan och har tvättat, smörjt och lindat T:s ben. Det svullna benet ser i princip "normalt" ut nu  Det känns väldigt skönt att det gått tillbaka så pass snabbt trots allt  Muggen ser bra ut. Irriterande lite kvar men det verkar inte komma så mycket nytt nu. Kanske "mag-tarmkuren" har börjat göra lite verkan!!!! T älskar både muslin och "mag-tarmkuren"....skönt att han äter upp allt  

Ska ringa och rådfråga min Vet. imorgon och höra hur vi ska gå vidare. I nuläget känns det INTE som om hon behöver göra något hembesök hos oss om det inte försämras väldigt mycket tills imorgon. Då menar jag en försämring på det svullna bakbenet. Muggen är bättre än när hon var ute sist!!!

Jag måste åka förbi på Apoteket imorgon och höra VART Sorbactkompresserna tagit vägen?? Var över 1 vecka sedan jag beställde dem och man brukar få hämta dem på 2 dagar??? Inget SMS än så länge   Känner att jag nog skulle behöva lite Sorbact för att få bort de sista krustorna vid kotan   Förhoppningsvis får jag något svar på det imorgon!!!


Bilder på mugg och svullna benet kommer imorgon!! Brukar fota varannan dag så att man verkligen SER skillnad på bilderna  

Nu ska jag titta på de sista minutrarna på Ernst. Har spelat in så jag har bara slötittat sedan jag kom hem vid 20.30-tiden  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards