anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Händelsrik dag idag:D

Av anaby - 29 juli 2012 22:51

Jag har dolat på här hemma med lite av varje under em. Både i lägenheten och i källaren. Sedan gick jag ut för att hjälpa L-O att sätta upp 1 till sektion på hundgården....gallret då vill säga. Han hade redan varit duktig och flyttat på gungställningen. Våra barn är så stora att vi behöver den inte längre så då tyckte vi att det var bättre att ta bort den och göra hundgården större istället. Min systerdotter ska få den till sin son. Det blir jättebra  

Och medans jag stog där ute och hjälpte till kom jag på...VAD ÄR KLOCKAN??? Niklas och Mr Pooh skulle rida sitt dressyrprogram 14.02....klockan var 14.47  MEN TYPISKT MIG ATT GLÖMMA BORT TIDEN   Det som var bra var att vi fick upp den sista sektionen så att hundgården är klar  

Jag skyndade mig in för att se om SVT hade hunnit lägga in Niklas ritt?? Japp!! De hade de gjort  Satte mig ner och tittade på den innan jag fortsatte med att jobba här hemma. Jag har också målat skaftet på grepen 2 ggr idag...det blev falurröd och riktigt bra  Blir 1 varv till imorgon så blir det jättebra  Ska hämta hem krattan också och måla den röd också. Då matchar det vindskyddet  

Idag hade vi bestämt att vi skulle göra Ernst "gäddwallenbergare" till middag och självklart upptäckte jag att vi INTE hade någon grädde....hoppade in i bilen och åkte till macken för att köpa grädde...skitiga kläder och svettig och djävlig  Men det gick det med...Hi hi!! Jag fick med mig grädden hem  

Sedan gjorde vi "gäddwallenbergare" och det var nog bland det godaste i fiskväg som jag smakat  Dock var vi eniga min kära man och jag att vi ska använda citronpeppar istället för vitpeppar nästa gång  

Efter middagen har vi fikat och druckit lite vin och umgåts med mamma och pappa  

De hade 50-årig bröllopsdag igår!!!! HELT OTROLIGT!!! Det är nog tveksamt om man någonsin kommer dit!!! Vi firar 20 år nästa år...det är ju några år kvar och man ska för det första få leva och vara frisk för att få uppleva det!! Hålla tummarna kan man alltid  Sedan får framtiden utvisa hur saker och ting blir  

Jag har nästan nyss kommit in efter att ha tvätta, smörjt och lindat T:s ben. Nu när det är så mörkt ute tänder jag lyset i garaget och gissa vem som stog "giv akt" utanför dörren på andra sidan vägen?? Japp!! T  Han vet så väl att det är kraftfoder på kvällen   Stog otroligt snällt trots flygfän medans jag fixade klart honom Han är verkligen underbart snäll min häst!!!

Muggen ser bättre ut nu ikväll motför imorse!!! HÄRLIGT  Eftersom han är lindad så behöver jag inte tvätta så mycket utan mest i karleden. Det ser riktigt bra ut nu där det tidigare var väldigt rosa och torr hud.

Får se om det blir ett "Hibitane-omslag" eller om jag "bara" smörjer och lindar imorgon på morgonen. Det ska visst blir regn imorgon  från morgon till em...får se hur det blir. Men då kommer nog T att stå inne i vindskyddet hela dagen. Ska passa på att fylla på hö, vatten och mocka ur när jag ändå är där nere och fixat med honom.

Nu ska jag se på Hajen som nyss börjat på TV4. Det var ett tag sedan jag såg den filmen....blir att förflytta sig till sovrummet på en stund och se filmen där tills jag somnar  

Sov gott och ha de så länge!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Tania Aalto

Tania Aalto

29 juli 2012 23:27

sv: Ja, jag tyckte att den höjden fick räcka för det kommer ju vara relativt oerfarna hästar och/eller ryttare som ska hoppa den så då är det bättre att den är låg! :)

http://www.stensholmen.tk

anaby

30 juli 2012 14:52

Det kommer att vara helt lagom höjd för oerfarna hästar och ryttare:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards