anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 september 2012

Mockat klart i vindskyddet och hagen är nu helt klar:D UNDERBART!!!

Av anaby - 6 september 2012 17:30

Idag har det varit en seg dag....värk i kroppen och stel....helt väntat och sånt som jag får räkna med när jag jobbar på med lite tyngre jobb här hemma emellanåt. Tur att det är på min långledighet så att man kan vila sig emellanåt 

Idag åkte jag och mamma iväg på ICA för att handla och för att hämta ut 2 paket till mig. Börjespaketet har nämligen kommit!!! Helt otroligt så snabbt det gick den här gången  Sedan det orange schabraket som jag köpte!! Det var tyvärr för litet men JÄTTEFINT!!! Kommer att lägga ut det på försäljning på min blogg  Kommer att ta bilder på Börjesbeställningen sedan!!

Intog värktabletter och sedan tog jag skottkärran och gick in i hagen. Tänkte vara smart och göra bort elbanden FÖRST. Det gick riktigt bra då det i princip bara var det övre bredare elbandet som behövde dras åt lite. Det nedre satt riktigt bra  Fixade hela hagen innan jag tog skottkärran och gick ner till stallet för att mocka ur vindskyddet.

Så här ser det ut inne i vindskyddet när T har bajsat i sitt hörn....renlig häst  


 



Allt i samma hörn  


 


Färdigmockat vindskydd som bara väntar på att fyllas på med torvmix, spån och mer jord  


Ikväll efter middagen ska jag och pappa skotta bort den extra dyngstacken bredvid vindskyddet!!!


   


Det har brunnit ihop en hel del nu under sommaren så det känns bra att få bort det nu  


En liten filmsnutt:



 


Sedan tog jag några bilder på mig och T....är ju inte det lättaste att ta själv....har för korta armar  Men när kommer de "bästa" i allafall  


      


Myspys med T  


När jag var klar nere i vindskyddet tog jag skottkärran och gick hem. T följde med...så klart!! Han som ska ha koll på ALLT jag gör  Jag vill helst att han går före mig men han vill hellre gå efter...det blev en kompromiss idag....han gick före mig halva vägen och sedan gick jag före  

Passade på att fylla på nytt vatten när vi kom upp till huset. T stog troget och väntade tills vattnet var påfyllt....klart man ska ha koll på läget  

Har nu landat inne igen och ska röja lite i vardagsrummet och köket så att jag kan städa mer ordentligt där under helgen. L-O ska jaga älg hela helgen så då passar det bra att jag tar en nogrannare städning då  

Nej, nu ska jag fixa lite här hemma!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards