anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

Resultatet av "traktor-trollningen" från igår;)

Av anaby - 7 september 2012 14:38

Här kommer några kort på vinterhagen och hur det såg ut före och efter pappa "trollat" med traktorn  


Förekort inne i vindskyddet. Så länge det inte regnar är det ingen fara...


 


....men så fort det regnar ute....


 


Blir det blött och pölar nedanför bädden  


 

Syns tydligare här!!!


Efterkort:


 


Nu är bädden och utanför vindskyddet nästan lika högt  


   


4 traktorskopor senare blev det så här otroligt bra  



Annan vinkel.


   


Ingången till hagen. Där har det verkligen varit en djup grop...som är borta nu  

Det kommer att ta några veckor innan det har "satt sig" och blivit hårdare men det kommer att bli jättebra i slutändan  


 


   T ligger i rullgropen och har det bra  


 


Av den djupa rollgropen är det ingenting kvar efter traktorns framfart!!!


 


T har hunnit med att rulla sig där igen  


Före skitskottning:


   


Och efter...en viss skillnad  


Nu är allt kring hagarna klart!!! Det enda som är kvar att göra är att ta in "sommartråden" och sätta upp "vintertråden" i utbyggnaden sedan  Är nog ca 1-2 månader bort innan det blir aktuellt att göra.


 


Sommarhagen går in i skogen till vänster medans utbyggnaden till vinterhagen går rakt fram till de "tomma" stolparna....och fortsätter....


 


...till höger....



Och fortsätter runt till höger igen....




Och avslutar framme vid andra sidan av haggrinden  Utbyggnaden är helt 4-kantig. Det funkade jättebra förra vintern så jag hoppas att det kommer att funka lika bra i vinter  


Det var lite om vad vi gjorde igår och T:s utbyggnad i vinterhagen.


Mvh anaby  

   



 
 
Nina

Nina

7 september 2012 23:56

Vad bra det blev med det nya gruset! Blir ju perfekt att det inte behöver bli blött innne i vindskyddet.

Vet du vad jag har gjort?
Jo har köpt Liza Marklunds "Du gamla du fria". Tack för tipset!! Jag hade ingen aning om att det hade kommit ut en till Annika Bengtzonbok. Jag brukar läsa när jag har gått och lagt mig. Tyvärr hinner jag inte så långt per dag, jag somnar nämligen efter några sidor. Men jag får trösta mig med att då räcker ju boken desto längre :D Har du fått hem dina filmer ännu?

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

10 september 2012 22:03

Jag är jättenöjd med gruset:D Är så nöjd och glad att pappa har möjlighet att hjälpa till med traktorn:D Sedan är både jag och pappa lika nogranna med att få till det på bästa sätt...hi hi!!

Åhhh!! Vad trevligt att du också köpt "Du gamla du fria"!! Jo, jag har fått paketet med filmerna men inte hunnit hämta ut dem. Ska göra det imorgon:D Nu ska här ses Annika Bengtzon för hela slanten...fniss!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards