anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 september 2012

Av anaby - 21 september 2012 19:40

Hade en riktigt bra natt på jobbet. Hem för att sova och sov helt ok idag  Passade på att ge T hans mat direkt jag steg upp då han stog uppe vid huset  Plockade in posten och dolade på lite.

Fick en del samtal.....L-O, Hovis och mamma.

L-O ringde för att berätta att Atlas hade skött sig JÄTTEBRA på älgjakten idag   Han är ju verkligen en pärla den där hunden  Han har fått upp och sprungit efter 4 älgar varav de fick skjuta 2 st  Han har sprungit och simmat över bäckar och annat...för att hålla jämna steg med älgen!! De sköt dessa 2 älgar alldelens vid vår stuga så Atlas fick stanna kvar i stugan medans L-O åkte till slakteriet för att hjälpa till med de 7 älgar som sammanlagt sköts idag   Det blev 4 vuxna och 3 kalvar bara idag!!! L-O var jättenöjd med Atlas och det förstår jag!! Det är första gången som Altas jagar med det här jaktlaget. Vanligtvis jagar han bara med jaktlag nr 2 som ligger i närheten av där vi bor. Där han och L-O jagat i 2 år nu  Nu får vi se hur det blir imorgon om han vilar eller jagar då också.


 

Gammal bild från Atlas allra första skjutna älg hösten 2010 


Sedan ringde Hovis och vi bokade in en skotid torsdag 27/9 på kvällen  

Mamma och jag pratade om lite allt möjligt trevligt  

Sedan var det dags för middag. Igår kväll när jag körde till jobbet insåg jag att jag INTE hade så mycket bensin kvar i bilen  Hade dock inget betalkort med mig så jag kunde inte tanka imorse när jag åkte hem. Tänkte att det var lika bra att tanka lite nu ikväll så att jag INTE får någon obehaglig överaskning i form av bensinstopp imorgon när jag åker hem från jobbet  Känns inte riktigt som att man orkar med det efter ett 10-timmars pass på jobbet. Bättre att vara förberedd så att säga  

Har sedan pratat med bägge barnen. Henrik blir hemma ikväll och Fredrik ska ut och fira en kompis men pappa ska hämta honom så att han kommer hem i vettig tid ikväll. En av nackdelarna med att jobba...då kan man inte hämta barnen vid behov. Tur att mamma och pappa bor när och kan hjälpa till OM det behövs  

Nu har jag packat maten och annat som ska med till jobbet!!

Fick förästen Ridsport i brevlådan igår och Hästmagazinet och Börjes höstkatalog idag  Blir lite "hästinspirerad-läsning" inatt kan jag säga  

Roligare än så här blev det inte idag  

Nu ska jag snart åka iväg till jobbet igen!! Bara 2 nätter kvar nu och det känns fantastiskt bra  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 21 september 2012 18:00

Japp!! Då är det dags för "to-do-listan" igen  Den här veckan jobbar jag 5 nätter vilket innebär att det blir en lugnare vecka här hemma för mig  


  • Jobba söndag, måndag, torsdag, fredag och lördagnatt, kurs onsdag 10.00-12.00 och möte torsdag 13.00-15.00
  • Rida T 3 ggr CHECK - VILA, VILA, 19/9, 20/9, VILA, VILA, 23/9
  • Jogga 2 ggr -
  • Ringa Hovis om en tid veckan efter -  CHECK Lämnat meddelande 18/9, pratat med honom 19/9. Ska ringa honom på söndag om en dag och tid   Fått Hovis tid torsdag 27/9  
  • Mocka hage -
  • Mocka paddock -
  • Mocka vindskydd - CHECK 17/9,18/9, 20/9
  • Fylla på vatten i hage - CHECK 20/9, 23/9
  • Fylla på vatten i vindskyddet - CHECK 17/9, 18/9, 23/9
  • Pyssla och fixa med sånt som jag inte hunnit med som gäller T bla spikmattetäcke, spikmattenackband, reflexhuva, göra pannband, smörja utrustning!!!
  • Rensa lite mer bland hästgrejerna och se vad MER som ska säljas och lägga ut på bloggen.

Mvh anaby  










Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards