anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Ridtur i regn och sol:D

Av anaby - 30 september 2012 16:37

Efter att ha varit och haft lektion med mitt kusinbarn (se separat inlägg) hade jag tur då T stog uppe vid huset och gnäggade när jag kom tillbaka!! Hi hi!! Bara att släppa in honom i paddocken och gå och byta om till ridkläder och ut för att rida  Självklart började det att regna MER och MER och MER när jag stog och gjorde iordning T  Han var inte ett dugg nöjd över regnet kan jag säga.....hmmmm!! Han hade regntäcket på sig så för att han inte skulle bli sjöblöt på en gång....drog jag bara bort halva täcket och la på sadeln. Sedan drog jag tillbaka täcket medans jag tränsade och när allt var klart...av med täcket och iväg på ridtur!!!

Idag var planen att "värma upp" lite efter vägen och sedan prova kulsporrarna  


 


Red som vanligt mot kyrkan och travade efter växthusbacken. T kändes som "vanligt" ...ingen "ojämhet" alls i steget  Träffade på islänningarna efter vägen och T brydde sig inte ett dugg om dem...bara att gå förbi och fortsätta att trava  Han är verkligen en klippa min häst  Idag red jag inte nedanför kyrkan utan vände vid "bänken". Inga problem!! T är ju alltid med på noterna så att säga  Det kändes skönt att det inte var så halkigt på vägen pga allt regn de senaste dygnet  

Skrittade en bit innan det blev dags för sista traven. Inga problem här heller och nu kändes det verkligen att han var "helt ren" i gången när jag satt ner  Gick bra att korta ner honom rejält och den där WOW-känslan i traven infann sig....när man kan sitta med ett härligt leende på läpparna och bara "gilla läget"  ME LIKE  

Mycket beröm till T och sedan skrittade vi hemåt!!!

Tanken var nu att L-O skulle komma ut och hjälpa mig på med kulsporrarna och sedan skulle jag göra lite skrittjobb och prova hur det funkade. Han kom ut för att hjälpa mig att ta på dem och fick INTE på sporrarna då sporremmarna var för korta?? WHATA??? Tja, det var inte så mycket att göra förutom att stiga av hästen och ge sig för idag. Då ridturen varit väldigt bra kändes det helt ok  Jag kan tänka mig att T funderade på VAD jag egentligen hade tänkt att vi skulle göra  Ska göra fler hål på sporremmarna och prova VART det funkar bäst att sätta dem på jodphursen. Gör ett nytt försök på tisdag em  Har tänkt rida ut med honom imorgon också.

T fick mat och magnetbehandling och jag har landat inne. Ska snart gå och ta av magneterna och släppa ut honom. Känns bra att det slutat regna och att han kan vara utan täcke nu!! Gillar nog skarpt av honom också....om jag känner honom rätt  

Nu har jag plockat bort all brun utrustning och satt igång en tvättmaskin. Och plockat fram den ROSA utrustningen som vi ska börja använda imorgon 


 


Hi hi!! Nytt för i år är de rosa benskydden från Catago 


   


Bilder kommer imorgon!!!

Nu blir det snart middag och sedan ska jag se om ska smörja lite utrustning innan jag sätter mig framför TV en stund och chillar  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards