anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Mugg och lite annat här hemma;)

Av anaby - 30 juli 2012 22:35

L-O jobbade på med hundgården så nu är den i princip klar  Det enda som fattas är att det ska sättas in ett fönster så de kan se ut på vägen när de ligger inomhus. Det kommer att bli riktigt bra och jag är övertygad om att hundarna kommer att uppskatta det väldigt mycket  Bilder kommer under veckan!!!

Vi åkte på ICA för att handla det allra nödvändigaste...mjölk, fil, margarin, grönsaker mm. Får bli ett besök till Willys lite senare inför helgbesöket  

När vi ändå var på ICA passade jag på att hämta ut mina paket. Hööks paketet med det efterlängtade bettet!!!

   


84 kr och rakt men ändå ledat. En billig kopia på ett sk. Billy Allen bett. Ska bli riktigt intressant att se VAD T tycker om det här!!! Det andra som var i paketet var flexlindor. Nu har jag ett rejält lager av dem som jag kan använda vid behov i framtiden!!! Och ett oöppnat paket med bomull och flera gasbindor och 2 flaskor med Hibitane. Bäst att vara förberedd  


Sedan fick jag REA filmerna som jag beställde från Ginza för nästan inga pengar alls  


 


Jag har lite andra DVD-filmer som jag beställde i våras om bla lastning och en massa annat roligt   Kommer att passa bra under hösten och vintern att titta på när tillfälle ges och få en massa inspiration  


Jag fick ett mycket trevligt svar idag på mailet angående de bruna fluffiga benskydden. De verkar stora i storleken så jag kommer att beställa full istället för x-full. Kardborren är i princip lika lång men själva benskyddet är 3 cm kortare och det kommer att bli perfekt storlek för frambenen  Måste se om jag kan beställa dem nu eller om jag måste vänta...har ju som sagt en hel del utgifter den här månaden. Nästa månad lär det bli mindre utgifter  

Gjorde iordning alla mediciner och tog mitt pick & pack och gick ner till stallet. Vissa av medicinen ska han ha 1 gång och vissa 2 ggr per dag. Det gäller att dela upp det så att det blir lagom mycket varje gång....som det ser ut nu får han 3 st på morgonen och 4 st på kvällen. Gick väldigt bra att ge honom ikväll så det lär nog gå ännu bättre imorgon  

Det gäller ju att han får i sig allting för att magen ska bli bättre eller rättare sagt helt bra  

Muggen såg bättre ut nu ikväll och jag håller nu tummarna att de sista krustorna har försvunnit!!! Tanken är att han ska vara olindad dagtid nu f.r.o.m imorgon och sedan lindad nattetid. Skulle vara skönt för både honom och mig att slippa linda i tid och otid  Hoppas nu att det ska fungera bra och vi till slut kan skippa lindorna!!!

Har just kommit hem igen och passade på att måla grepskaftet 1 varv till...det 4:e och krattans första varv  Faluröd är så tacksam att måla med. Går fort och lätt!!! Tar bara några minuter så är man klar  

Nu ska jag se om jag håller mig vaken till 23.35 när SVT1 ska visa ett sammandrag av terrängritten från OS idag!! Det tar sig med ridsport i TV  Alla svenska ryttare har ju varit RIKTIGT duktiga idag  

Om man tänker på att han som låg 1:a efter dressyren en japansk kille RAMLADE av och blev utesluten??!!! Och ytterligare 2 japaner också ramlade av....det är så otroligt synd om dem!! Om jag inte minns helt fel bröt 15 ekipage av olika orsaker....avfallning eller omkullridningar!! Hästambulansen kom vid flera tillfällen och plockade upp hästarna. Och vanliga ambulanser hämtade ryttarna. Medans alla svenskar red felfritt på HINDER och var helt felfria på tid eller lite tidsfel!! Det måste ju ses som en STOR bedrift   Det ska bli väldigt spännade att följa våra duktiga ekipage imorgon!!! WOW säger jag bara....vilken dag det blev  

Sov gott och ha de så länge!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

31 juli 2012 00:56

De kommentarer jag skrivit verkar ha försvunnit helt :(
jag har iofs skrivit inlägg i min egen blogg som oxå försvunnit...
men nu vet du att jag inte glömt bort dej ;)

Skönt att muggen börjar ge med sej nu, hoppas det blir bra av homeopatpillren. Är dom pyttesmå som de Ava får?

http://marresmams.blogg.se

anaby

31 juli 2012 22:30

Ibland blir det helt tokigt när man både skriver inlägg och kommentarer:( Man blir så less när man ska spara och sedan försvinner det...suck!! Tur att det inte händer så ofta!!

Jo, det känns jätteskönt att muggen verkar ge med sig:D STOR LYCKA!! Nej, han har inte fått några piller utan har pulver som ska blandas i fodret. Vissa 1 gång per dag och andra 1 ggr per dag. Funkar det är jag jättenöjd:D

Fick tyvärr bara upp den "tittande kossan" på din blogg när jag skulle svara:( Provar lite senare!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

31 juli 2012 08:00

Vilka fynd du gör :).
Har faktiskt tänkt köpa med några filmer, men har inte kommit till skott än :p

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

31 juli 2012 22:34

Det är helt otroligt vilken skillnad på pris man kan hitta om man letar runt lite:) Vissa har rejäla reor medans andra tar fullt pris!!! Jag tycker helt klart att du ska titta in på Ginzas hemsida då priserna på "hästfilmerna" ligger på 10-99 kr. Då är 99 kr ett paketpris på 4 filmer. Så den boxen på ett annat ställe för nästan 400 kr:O Då gör man ett klipp minsann!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards