anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Långledigheten kan börja:D Ridit och fixat med en hel del i stallet idag:D

Av anaby - 27 januari 2013 17:14

Nu har jag "gått av" mitt nattjobb i helgen och kan konstatera att helgen har varit bra för både Brukare och personal  Något mindre bilar på vägen hem motför igår men ändå mycket mer än det brukar vara...kanske fler jobbar på helgen numera  Jag somnade relativit omgående....men hann nog se några minuter på X-men som jag påbörjade i fredagsmorse  Vaknade strax före väckarklockan ringde och steg upp efter dryga 3 timmar. Usch så trött jag var...men samtidigt ett måste att kliva upp för att kunna sova inatt  

Jag hade betämt med Henrik att han skulla fota oss idag men jag ställde in det. Kände att jag bara inte orkade med...utan ville bara rida, fixa med hö, spån och vatten och sedan hem  

Det blev en sparktur ner till stallet och sedan hade jag bestämt mig för att rida på åkern idag. Nästan omöjligt att rida på vägen på dagen när det är så mycket folk på vägen...mer mot "lämmel-tågs-effekt" och det kändes INTE så roligt att rida T tillsammans med dem idag efter 2 dagars vila Nu var det länge sedan vi red på åkern. Inga problem att svänga in där...T blev nog rätt så lycklig att han ÄNTLIGEN fick gå där  

Började med att skritta 4 + 4 varv i skritt som uppvärmning. Sedan blev det lite trav....första travsträckan var mycket lugn och trevlig men sedan upptäckte T att han FICK trava  Och blev så där stökig med att INTE kunna skritta utan "trava-a-la-dra-iväg-hela-tiden" vilket jag INTE uppskattade  Och det var lika bra att "ta igenom" problemet idag...för att underlätta för morgondagen  T fick "vänta" med att trava tills han var lugn och skrittade "normalt" och till slut trillade 5-öringen ner och han kändes kalasfin  Bytte då varv och i höger varv var han mer stökig....samma sak igen....skritta och INTE börja trava innan han skrittade lugnt. Här blev det "rodeo" på ena långsidan men då gick vi tillbaka och började om från början. Och 1 varv senare var han mycket lugnare  

Förstår ju att han är pigg och stökig idag när han vilat i 2 dagar men det är ju bra om man lyssnar ändå....så att säga. Tror att jag har egen den här ridturen när jag ska rida imorgon!! Eller hoppas det i allafall  

Skrittade av 3 + 3 varv och då var T riktigt lugn och avslappnad  

Satt av och gick tillbaka till stallet. T fick sin mat på en gång medans jag började fylla på hö i höhäckarna. Det blev som vanligt 4 + 1 = 5 hösäckar sammanlagt. Fortsatte med att fylla på helt nytt vatten i Termobaren. Mockade hage + vindskydd och fyllde på med 1 spånsäck. Sedan var det bara att gå in med allt som skulle in i skrubben och ta med allt som skulle hem igen. Och sedan ta sparken hem igen!!! Jag fick ganska mycket gjort idag i stallet. Känns verkligen jättebra  Tänkte passa på att packa hösäckar imorgon så att det finns klart till nästa påfyllning. Annars blir det nog en ganska kort dag i stallet imorgon. HÄRLIGT!!!

Väl hemma har jag ringt några jobbrelaterade samtal. Ev. blir vår planeringsdag vi ska ha på tisdag inställd...ska ringa jobbet imorgon em för att få slutgiltigt besked. Vi får se vad som händer!!!

Nu sitter jag och ser på WC-hoppningen från idag och ska snart rugga upp mig inför middagen!!!

Planen är att duscha....ta en hårinpackning....fotbad....måla naglar och lite annat sparelaterat ikväll!! DET SKA JAG UNNA MIG FÖR ATT FIRA IN LEDIGHETEN Det blir nog 1 vinglas också...om jag känner mig själv rätt  

Nej, nu måste jag lägga på en rem om jag ska hinna med!!
Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!! Det ska jag ha  

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

27 januari 2013 18:51

Skönt att få ledigt, vet hur välbehövligt det är, synd bara jag aldrig lyckas få mina dagar fullt ut. :(
Stök pålle, men nu är det väl eg hans sätt att "busa" på, för han går ju att reda ut. :-)
Ska banne mig ta ett glas i kväll jag med i kväll! :-)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

28 januari 2013 13:21

Det känns jättebra att få vara ledig nu!! Blev dock utringd idag om att jobba inatt:O Men tackade nej efter 5 nätters jobb förra veckan och endast 1 sovande natt hittills. Orkade under inga omständigheter jobba så titt in på igen!! Är nu ledig tills på söndag:D Men kan nog bli att jobba någon strönatt i mitten på veckan när jag har sovit mer...

Jo, han är ju så speciell och visar på ett bestämt sätt VAD han vill och HUR han känner;) Det gäller bara att läsa av honom och jobba på tills man löst "stöket & buset". Han brukar lossna och ge med sig när han lugnat ner sig:D Så han är väldigt bra på det sättet att det faktiskt går att reda ut:D Härliga häst!!!

Klart att du ska ta 1 vinglas ikväll också!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards