anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Kadett - R.I.P

Av anaby - 25 augusti 2011 20:40

Jag ska väl börja från början och berätta om min första häst/ponny Kadett en shetlandsponny född 1966. Jag fick honom som julklapp 23/13 1975 och hade just fyllt 8 år...det var då min "hästkarriär" började!!! Någonting som jag hittills INTE har ångrat!!! Medans mina föräldrar ångrade sig då de trodde att hästarna skulle vara någonting övergående  Nu är jag inte riktigt som andra utan jag fortsatte och fortsatte och fortsatte....med häst efter häst 

Kadett ägde jag mellan 1975-1981. Han såldes till en familj någon mil från oss och bodde sedan där fram tills han "somnade in" ca 25 år gammal. Otroligt saknad och härlig ponny   

 

Vem kan motstå en sån här goding??   


 

I början på "hoppkarriären"   Potatislådor och hemgjorda hinder som pappa byggt  Han är även fotograf!! Allt i allo kan man säga 

Pappa har varit fantastisk under alla år  När vi hade stall hemma i 16 år hjälpte han mig med hästarna nästan varje dag!! Han fodrade morgon måndag-fredag...jag kvällar och helger  Vi hjälptes åt att hämta hö och spån...och att fixa hagar och annat som hörde till   Han var och är guld värd!! Utan honom hade det aldrig gått vägen med hästarna när jag var tonåring  

     

 Så här såg vi ut 1976..ignorera den "lilla" människan bredvid  Titta på den fina ponnyn istället 

Mvh anaby   

 
 
Ingen bild

Kerstin

26 augusti 2011 01:18

Älskar bilder från förr. Där man hade röda textiltyglar, fladdriga byxor och de härliga Jofa hjälmarna!! ha ha!! Och nosgrimma på en ponny, vad var det??

anaby

26 augusti 2011 10:26

Visst har tiderna förändrats en del vad gäller utrustning!! Men vad roligt vi hade med våra ponnyer/hästar på den tiden:D Hi hi!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

26 augusti 2011 10:21

Vilken härlig historia med härliga bilder! Sådan tur du hade att din pappa hjälpte till :)
Vila i frid lilla Kadett, vilken otroligt söt krabat!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

26 augusti 2011 10:37

Han var så underbar denna lilla ponny:D och riktigt busig;) Jag minns alla de ggr jag skulle fånga honom i hagen...och han bara sprang iväg HELA TIDEN:S...efter 1-1,5 timmar fick jag gå och be pappa om hjälp...När han visade sig stog Kadett som ett ljus och det var inga som helst problem att fånga honom;) Ponnyer!!! Hi hi!!

Och jag har haft en himla tur som hade pappa som hjälpte mig i alla år i stallet hemma:D Nu hjälper han till med "traktorhjälp" med höbalar och dyngstacksutskottning + lite av varje när det gäller det praktiska..vilket också är otroligt mycket värt!! Vad skulle jag göra utan den hjälpen?? Min man ställer också upp en hel del med "stallhjälp" i form av byggning och annat.. så jag har en otrolig tur som har 2 duktiga karlar som kan och VILL hjälpa mig det mesta:D Sedan "tar han hand" om T de ggr vi åker bort:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

2 november 2011 10:02

Åhh, vilka mysiga bilder. Har du inga fler? Och några historier från förr? Hur allt hu utvecklas som?

Vilken snäll pappa du har? :) Sådant är guld värd.
Min mamma var/är jätte hästrädd, men hon har hjälpt till mycke då jag varit sjuk :p

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

2 november 2011 19:48

Jo, jag har massor med historier från förr!! Har bara inte kommit ihåg att lägga ut dem i bloggen än:) Har faktiskt hunnit med att skriva om mina 4 första hästar!!! Det kommer under nästa vecka:)

Min pappa är verkligen hur snäll som helst:D Jag är så otroligt tacksam att han både har tid och möjlighet att hjälpa mig så mycket som han gör:D
Min mamma är jätterädd för hästar!! Har alltid varit;) Hon går INTE i närheten av dem...Hi hi!! Ja, det är inte lätt att vara rädd:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards