anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Hur jag ställer mig till elaka kommentarer på bloggen??

Av anaby - 3 juli 2012 16:16

Jag har varit inne på en hel del bloggar senaste tiden som har fått sin beskärda del av elaka kommentarer. Jag tänkte nu ge min syn på det.

Jag har bloggat sedan 2008 och började då på Zoomin och hamnade sedan på Bloggplatsen när Zoomin blev en betaltjänst 2010. Ända sedan 2008 och fram till nu har jag endast haft 1 enda elak kommentar...den har jag INTE publicerat men sparat den för att ha IP-nr "framme & redo" så att säga. Som ju alla vet är man ALDRIG anonym på internet då IP-nr faktiskt kan spåras vid särskilda fall  

Jag har en mindre blogg och får enbart trevliga kommentarer vilket jag uppskattar enormt mycket  

Jag har gjort så att jag själv vill "godkänna" kommentarerna/frågorna som kommer in på min blogg. Kommer det då in en "elak" kommentar tar jag ställning själv till hur jag vill göra. Mest troligt publiceras den INTE alls!!! Detta gäller också anonyma kommentarer!!! De svara jag INTE på då jag anser att man "ska stå för" det man skriver  

Jag publicerar INTE heller Bloglovinförfrågningar eller liknade....då jag gärna själv vill gå in och läsa andras blogg och bilda mig en egen uppfattning om det är en blogg jag kommer att besöka igen eller inte. Jag har vissa bloggar jag följer via Blogvin dagligen Andra letar jag reda på ca 1 gång i veckan.

När jag får en kommentar går jag ALLTID in på dennes blogg och svarar om det finns en bloggadress och lämnar  även samma svar på min blogg. Varför svarar jag på 2 ställen?? Jag tycker att det är smidigt att få en helhelt med "frågor & svar" och ibland kan man undvika samma fråga flera ggr tack vare att folk kan titta på kommentarer/frågor & svar på min blogg. Så gör jag!!! Alla andra gör precis som de vill med sin blogg  

En del bloggar som jag är inne och läser svarar på sin egen blogg, en del ALDRIG??, och en del på min blogg...allt är ju efter tycke och smak och helt i sin ordning  


Så här gör och tänker jag!!! Hur gör och tänker du??


Mvh anaby  

 
 
Stina

Stina

3 juli 2012 18:17

Använder bloglovin till alla bloggar jag läser, annars skulle jag aldrig hålla ordning på dom. Har en hel del på min lista så att säga =)

Har fått en del trista kommentarer och tagit illa vid mig. Stäng bloggen, lagt lösen osv tills jag bestämde mig för att det få f-n vara nog.
Det kommer alltid att vara folk som retar sig på nåt eller vet bättre, nu börjar jag lära mig att strunta i dom.
Har man inget bättre för sig än att lägga elaka kommentarer på nätet så är det ju trist för dom =)

Jag försöker svara på i stort sett alla mina kommentarer och väljer att göra det i min blogg.
Det har blivit "vilda" diskussioner ibland mellan läsarna så ja, jag tycker det är lite kul att alla kan se vad som kommenteras och svaras =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

3 juli 2012 23:29

Håller med om att Bloglovin är otroligt smidig då man har alla bloggar på samma ställe:D

Vad tråkigt att du har haft såna problem med bloggen tidigare:( Jag tror att precis som du säger så får man "slå dövörat" till för man kan inte göra alla nöjda...hur man än gör eller skriver. Det finns alltid någon som klagar på ditt och datt och tycker si och så. Bättre att inte godkänna dem och försöka att inte bry sig om dem:D

Bra att veta hur andra gör med sina kommentarer:)

Vilda diskussioner kan ju vara bra ibland;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

3 juli 2012 18:49

Jag har fått endel taskiga kommentarer, men godkänner dom inte heller, vill inte ha något negativt i min blogg :p.

Jag tycker att det är väldigt bra att du svarar tillbaka i bloggen och sedan i din blogg. Kan hända att en ställt en fråga till dig som även jag undrar och då ser man svaret direkt :).

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

3 juli 2012 23:25

Skönt att jag inte är ensam om att inte godkänna elaka kommentarer!!!

Tack för att du säger det!! Jag tycker själv att det är smidigt och bra när jag svarar både på min egen blogg och andras:D Av precis den anledningen som du skriver. Då står både fråga och svar på samma ställe;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

3 juli 2012 23:28

sv: Testa sök på fotosensitiv/fotosensibilitet(jag lyckades blanda ihop två olika varianter...) så borde du hitta mer, var en artikel i ridsport förra sommaren om det.

W reagerade ju på klövern och blev sådär på alla rosa områden, blev bra när vi bytte hage igen och skyddade alla rosa områden mot solen.

De andra hästarna fick mugg på rosa ben(Royal på sitt vita ben och Muss inget med svarta ben) men det försvann så snabbt vi bytte hage igen så nu får inte mina gå på klöver...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

4 juli 2012 00:08

Ok, då förstår jag varför jag inte fick fram någonting!!! Nu gick det bättre:D TACK OCH BOCK FÖR INFON!!!

Vi har "vanlig" vit klöver inte den där rosa eller röda klövern som är hög. Däremot så har vi smörblommor...som dock försvann en hel del nu i och med betesputsningen. T har bara fått det på 1 av sina 3 vita ben...som tur är!!

Det har blivit väldigt mycket bättre sedan betesputsningen blev gjord och behandligen med kortisonsalvan påbörjades:)

Ska gå runt och spana lite i hagen imorgon då jag fick lite info på Kraffts "giftkatalog" om hur växterna ser ut:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

4 juli 2012 12:48

Tack och lov har jag (ännu) inte fått några elaka kommentarer. Dock har jag ju bara en liten blogg som mest läses av människor jag känner eller av bloggvänner, då finns väl inte behovet av att vara elak. Sedan tror jag nog att det där behovet aav att vara elak mot andra, när man kan vara anonym, figurerar mest bland ungdomar. Det är ofta ganska tufft i hästvärlden, så någonstans kanske en del personer känner att de måste hävda sig och då passar det bra inom bloggvärlden där ingen kan se vem man är. Det är tråkigt att det ska behöva vara så, men förhoppningsvis blir alla klokare med åren.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

4 juli 2012 15:16

Jag tror också att vi med en mindre blogg är förskonade mer förskonade mot elaka kommentarer. Upplever precis som du säger att det mest är människor jag känner eller bloggvänner som läser och det blir en mer "familjär känsla" över bloggen istället:D Tror också att det mest är ungdomar och folk som mår "dåligt" som på olika sätt vill hävda sig med elaka kommentarer:S Usch!!!

Förhoppningsvis blir alla klokare med åren;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

4 juli 2012 21:50

Jag har också varit rätt förskonad när det kommer till elaka eller otrevliga kommentarer, kan inte minnas någon specifik som varit rentav elak.
Men jag gör som dig och publicerar inte heller följa-förfrågningar eller sådant.

SV: En utvärdering på hopkoket kommer senare :)

Jag tror schabrak kan föröka sig faktiskt, har pratat med många som upplevt samma sak ;9 Hux flux så är det fler i garderoben!

Ja, ID-kontrollanten lär få ett sjå när han ska märkas och tagelprover ska tas, för han är väldigt mån om sin frihet, lilla Knut ;)

Ja, det är ju faktiskt mycket tack vare (eller på grund av) din bruna sadel som jag funderat så mycket, din är supersnygg och jag tycker också riktigt mycket om brunt!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

5 juli 2012 09:32

Skönt att du också klarat dig bra från elaka kommentarer!!! Det låter bra att höra att fler inte publicerar dessa "följa-förfrågningar"...

Blir intressant att höra om hopkoket funkar!!!!

Jag förstår inte riktigt hur det kan bli så många schabrak på ett och samma ställe....visslar lite lätt...eller egentligen vet jag ju det men väljer att låtsas;)

Knut kanske förvånar både dig och ID-kontrollanten;) Hi hi!! Man vet ju aldrig!!

Tack och bock för det!! Jag tycker den är jättefin och att brunfärgen är underbar:D Jag är inte jättehysterisk att jag måste ha exakt samma brunfärg som sadeln...utan kör med lite varierade brunfärger. Föredrar dock "lagom" brun framför för ljust eller för mörkt:D

Jag tycker helt klart att du ska fundera på en brun sadel!!! Den bruna färgen kommer mer och mer har jag märkt. Jag har ju varit extrem "brun-o-man" sedan 1982....lång tid..och på den tiden har jag varit så gott som ensam. Specialbeställde bla mina bruna Cavalloridstövlar 1984 och jag har fått många frågor om det VERKLIGEN finns bruna ridstövlar?? Ja, eftersom jag har dem på mig så finns de...brukar jag svara;) Nu för tiden finns det jättemånga fina bruna:D Så allt går framåt!!

Lycka till med sadelvalet!! Det kommer att bli både bra och fint vilken färg du än väljer:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards