anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Mitt eget jobb med min vikt!!

Av anaby - 8 maj 2013 11:43

Jag har alltid varit ganska smal och haft normal vikt i hela mitt liv. Men sedan jag opererade bort livmodern i mars -12 upplever jag att det är svårare att hålla vikten   Kan ju bero på just att jag operarat bort livmodern....steriliserade katter har ju en förmåga att bli lite rundare än andra katter  Hi hi!!
När vi var i stugan till påsk och T vilade en vecka gick jag upp 4 kg  Hmmm!! INTE RIKTIGT BRA!!

Jag är 171 cm lång och har legat på 70 kg de senaste 2 åren sedan operationen. Men nu gick jag upp till 74 kg och så mycket har jag ALDRIG vägt tidigare. Ingen katastrof kan man tycka men för mig känns det väldigt mycket  

Efter min op av livmoderna har jag haft väldigt svårt och jobbigt med att komma igång med joggandet då jag har varit så trött och sliten. Men i början på mars -13 kände jag äntligen att orken började komma tillbaka. Jag har sedan dess joggat några dagar i veckan för att åka på förbränningen ytterligare. Trots detta har jag INTE gått ner i vikt....suck!!

Tog därför ett krafttag nu för dryga 2 veckor sedan och hade som mål att gå ner 4 kg på 2 veckor!!!

Jag har under den tiden ridit T 4-5 ggr per vecka.

Joggat 4-5 ggr per vecka. Ligger just nu på 2,4 km som ska ökas på idag till lite längre.

Ätit mindre för att öka på förbränningen ytterligare.

Resultat?

Jag har hittills gått ner 2,5 kg på dryga 2 veckor!! DET KÄNNS JÄTTEBRA!! På fredag är det exakt 2 veckor sedan jag började så då hoppas jag att jag har gått ner 1 kg till då har jag bara 0,5 kg kvar på det här målet   


Nästa mål jag har är att gå ner 4-5 kg till men det kommer att ta tid...inget man gör på 2 veckor till direkt  Men jag räknar med att dessa 4-5 kg kommer att vara borta till hösten. Det tar ju tid att "forma om" kroppen både viktmässigt och konditionsmässigt. Dock märker jag redan att jag orkar mer och andningen är det stor skillnad på nu när jag joggar. Det är ett stort +!! Men som sagt så tror jag att för att få ett realistiskt mål med både kondition och vikt så kommer det att ta tid...en vettig sluttid för mig blir i slutet på september har jag bestämt. Då SKA mina extra kg vara helt borta och kondisen på topp  Återstår att se hur det går med den saken!! Men jag ska KÄMPA HÅRT för att lyckas  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag ska också tillägga att jag gör det här för min egen skull!! Det är alltså ingen annan som har "klagat" på min vikt eller någontin annat utan det här är mina egna tankar och beslut!! Att jag börjat jogga beror i första hand på att jag vill "stärka upp" kroppen för att orka med mer.... då jag har upptäckt att både nacken och axlarna "svara" bra på det och att jag blivit av med mycket värk sedan jag börjat jogga  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tänkte göra en liten sammanställning varje söndag om hur det har gått att jogga, rida och äta. Inget avancerat utan mest för min egen del men ni får gärna läsa och följa med på resan....om ni vill  

Japp!! DÅ KÖR JAG!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards