anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 31 december 2013

Av anaby - 31 december 2013 00:27

Försov mig MYCKET imorse....ooppssss!!! Så kan det gå när man har "gått av" och ska sova sin först natt...lätt medvetslös  Åt frukost och tog sedan en prommis ner till stallet för att rida på T.

Han hade självklart rullat sig i leran som var igår och såg ut som en "lerinpackad-mammut"   Gillar hellre när marken är frusen för då spelar det ingen roll om han rullar sig. Men för min del funkar Magic Brush VÄLDIGT bra till den "lerinpackade-mammut-pälsen"   På med utrustningen och iväg!!

Idag var det hårt i marken men lite is...det mesta har försvunnit i och med regnet. Så man kan ju säga att det är skapligt men inte riktigt bra ändå. Man blir ju aldrig nöjd förrän snön kommer tror jag  

Vi red den längre rundan med ganska mycket trav idag. T har ju vilat i 3 dagar och om det är mycket folk efter vägen känns det bättre att rida den långa rundan idag och den kortare imorgon. Jag får se hur det ser ut imorgon!!

Han skötte sig riktigt bra och var lite spänd i traven nedanför kyrkan. Men det känns som om det blir bättre och bättre  Träffade på flera par som var ute och gick men de var väldigt snälla och gick bakom varandra istället för i bredd när vi möttes. Jag saktar alltid ner och skrittar förbi och då känns det ju bra att även de kan visa mig hänsyn med att INTE ta upp hela vägen  T känns också mycket lugnare när det går förbi folk som INTE tar i stigbyglen när man passerar!!

Det blev några halter pga cyklister och barnvagnar. T stannar alltid själv och väntar på "sin hästgodis" när vi passerat tex en cyklist, barnvagn, bil eller dylikt. Helt ok tycker jag då han är lugn och vet att han har varit duktig   Nu funkar dessa halter för rösten klockrent!! Han är så otroligt duktig och står stilla på långa tyglar tills jag lägger till skänkeln   HÄRLIGT!!

Väl hemma i stallet och vindskyddet igen blev det "bara" gröngröt idag då jag inte hann med något mer. T fick sin mat, fyllde på vatten & 1 hösäck och mockade och sedan gick jag hem. Hade bestämt med mamma att vi skulle åka och titta på lite reor. Jag är ju ute efter några nya kuddar i soffan och tyg till gardiner och kuddar i vardagsrummet.

Vi åkte först och titta på skor till mamma. Jag hittade också ett par vinterskor!! Ett par bruna jättefina   Det var 70% på dem så priset blev endast 120 kr!! Det fick följa med hem  

Sedan blev det ett besök på en tygaffär och där hittade jag ett fint tyg för endast 19 kr metern. Jag köpte till både gardiner och kuddar  Priset blev strax under 190 kr!!!

Sedan blev det 4 "vanliga" kuddar på Jysk för endast 50 kr st. Tja, jag sammanfattar min shopping idag som både bra och billig  Vi stannade till på ICA på vägen hem och där hittade jag några småsaker.

Sedan hann jag ta igen mig lite innan det blev dags för Bio med grabbarna. Vi såg på Escape plan och den var både bra och underhållande...tyckte vi alla 4  

Nu har jag kommit hem och gick gå raka vägen ner till källaren för att märka upp den nya skottkärran med namndekaler (Tabasco) och mitt eget efternamn med en spritpenna. Imorgon tar jag med mig den ner till stallet för att inviga den. Blir fina fisken  

Jag fick även tag på nya Hovisen idag och han kommer ut kl.09.00 och skor T och 2 av ponnyerna i stallet. Jag ska möta honom på en affär en bit bort då han var osäker på vägen hit. Det går ju jättebra!!!

Nu blir det snart bädden för mig och imorgon blir det en ny dag med nya möjligheter!! LÄNGTAR!!
Ha de bra och sov gott allihopa!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards