anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 december 2013

Av anaby - 3 december 2013 16:01

Igår fick jag veta vart mötet imorgon ska vara. Så jag har fixat skjuts både dit och tillbaka. Det är svårt att hitta parkering så då är det bättre att få skjuts!!! Pappa skjutsar på morgonen och Fredrik hämta mig efter jobbet då han ändå kör förbi där  

När jag väl landade hemma imorse och började plockar ur mobilen så känner jag att jag hittar någonting i andra byxfickan?? WHATA!!! Jo, så  klart har jag fått med mig EP-larmet hem  MEN SKIT!!! Jag tar alltid med det in när vi duschar en Brukare på morgonen. Det tar ca 30 min och får blir det då ett EP-larm måste man ju in och kolla ganska omgående...inte 30 min senare!! Var bara att ringa jobbet och säga att jag hade fått med mig larmet hem. Jag behövde inte åka tillbaka på en gång utan ska istället åka in efter middagen  Kändes skönt att få både sova och piggna till innan jag behövde åka tillbaka  Ibland har man tur!! Jag kan ju inte heller bli arg på någon...det är ju helt och hållet mitt eget fel...som tur är  För 3 år sedan åkte jag hem med medicinnycklarna.....då var jag självklart långledig och det var bara att åka och lämna dem efter middagen. Sedan har jag INTE tagit med dem hem igen....och räknar med att slippa ta med mig EP-larmet någon fler gång  Det lär ju visa sig!!

Har allafall sovit 3 timmar och tog det lite lugnt innan jag tog mig en prommis ner till stallet för att rida. Det har blåst rejält sedan jag vaknade...halvstorm....men efter jag inte har möjlighet att rida imorgon så var det bara att "ta tjuren vid hornen" och bege sig ut på en ridtur idag. Det går ju alltid att prova och min tanke var att blir T alldelens galen är det ju bara att hoppa av och leda honom hem....eller sitta kvar i sadeln och ta sig hemåt.

Han skötte sig väldigt bra idag  Han var ju inte helt obrydd utan gick och tittade och hoppade till lite i både skritt och trav MEN han kändes ändå hanterbar och blev INTE rädd och hysterisk överhuvudtaget  På den sträckan där han brukar vara mest f

jantig blåste det minst idag  Tur i oturen eller vad man ska säga  

Det blev den kortare ridturen men vi blandar ju skritt och trav och det kändes bra  T har börjat skritta framåt betydligt bättre på hemvägen....lite längre steg och mer vägvinnande så att säga  Han snubblar väldigt lite nu förtiden!! Det känns jättebra och framför allt känns det säkrare för mig att sitta på hästryggen  

Väl hemma i vindskyddet fick T mat, magnettäcke och gröngröt. Det blev inga magnetpaddar idag. Sedan fixade jag med höet och mockade hage + vindskydd. Och avslutade med att fylla på nytt vatten i Termobaren  

M kom förbi vindskyddet för att höra om hon kunde bryta strömmen en stund då hon skulle byta ut ett elskåp. Inga problem då jag "bara" har Termobaren på ström och har pannlampan redo. En sån här gång känns det jättebra att man faktiskt alltid har pannlampan med sig till stallet  Nu hann jag med att göra allt innan hon bröt strömmen men pannlampan är en kär vän i mörkret  Använder den när jag går hem genom hagen för att slippa snubbla och ramla omkull på grästuvor och jordhögar  

Har nu landat hemma och ska ta mig en dusch innan det blir dags att sätta igång med middagen!! Sedan blir det att åka till jobbet och lämna larmet  Sedan får jag helt enkelt se vad som händer ikväll!! Det känns allafall fantastiskt bra att få sova inatt efter 2 nätters jobb  

Nej, dags att hoppa in i duschen!!
Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards