anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av anaby - 1 oktober 2014 21:15

Här kommer dagens bilder på T:s utslag. Det är fortfarande kvar på hals och huvud men det mesta på kroppen är borta nu!! Så imorgon tänkte jag faktiskt borsta honom och ev. longera lite på åkern....tror att T kommer att gilla både ock  

       

Ser helt ok ut idag och hoppas att han är ännu bättre tills imorgon  Då det är kortisondags igen!!

Mvh anaby  

Av anaby - 1 oktober 2014 21:14

 Sedan åkte jag och yngsta sonen för att shoppa lite och handla mat. Första stoppet blev att tanka bilen!! Jag körde på ångorna nämligen  Sedan fortsatt vi till Granngården för att köpa Linfrökaka till T. Vidare till Hööks för att handla lite "Rosa bandetprodukter" och vinterskor till T.


 


Sedan vidare mot Systemet för att handla där...har haft slut på vin i nästan 1 månad nu. Så nu kände jag att faktiskt var lite sugen på vin igen  Gillar "3 apor" och deras vita vin   Otroligt gott och bland det billigaste på marknaden dessutom!!! Sedan blev det 2 ölflaskor Wisby Weiss....otroligt gott öl   Och 2 smultronvin som ska blandas till det berömda "smultron-champangen" jag brukar dricka   Nu klarar jag mig månaden ut!!

Och till slut var det dags för Willys och handla mat. När vi sitter i bilen så inser jag att jag INTE har varken en femma eller tia eller någonting annat till kundvagnen  Nog är det väl förbannat att jag INTE kollade det innan jag åkte hemifrån!! Henrik började leta i bilen och hittar till slut en tia  Tjjjjooohhooo!! Jag stiger ur bilen och låser dörren och NÄR jag har låst känner jag på mig att det är någonting som är fel....VART ÄR BILNYCKELN?? Jo, mycket riktigt INNE i bilen  SÅ KLART!!! MEN VAD I 17? Hur kan man vara så korkad att man låser in bilnyckeln?? KÄRRINGÖDE kan man minst sagt säga  Ringde äldsta sonen som satt och åt middag och skulle just dricka kaffe. Han skulle bara dricka upp kaffet och sedan komma med reservnyckeln  GULD VÄRT FÖR MIG!!!

Vi hann nästan handla klart när han kom in i butiken   Sedan åkte vi vidare till ICA då jag skulle hämta ut ett paket och se om en sak som INTE fanns varken på Willys eller Coop...nog var det väl 17 att vissa saker INTE ska gå att få tag på  Men inte där heller!! Nu går mitt sista hopp till ICA Maxi imorgon dit jag åker efter Utbildning med jobbet. Finns det inte där så lär det INTE finnas alls att få tag på  Och då får det helt enkelt vara!!

Däremot köpte jag rosa punchrullar och ett Rosa band på ICA  


 




Sedan hem för att packa upp allt och då inser jag att klockan är nästan 20.30 och att jag INTE ätit middag än  

Yngsta sonen satte igång och laga mat. Det blev vegetariskt idag och det var jättegott  

 

Jag har även gjort björnbärssylt ikväll och det ska få stå tills imorgon då jag häller upp det i burkar. Blir spännande nu för jag ska blanda lite av aroniasylten med lite av björnbärssylten och se VAD det blir för smak på det. Återkommer om några dagar om utvärdering på det!!

Nu sitter jag i soffan under min filt och "själv-dör" och chillar och mår bra  Har 7 sorters kakor framför mig men vet inte vilken jag ska äta av....kommer nog INTE att orka alla 7 men kanske 2 går ner...jag får se  

Är allafall väldigt nöjd med min dag idag  Och imorgon är en ny dag med nya möjligheter...för både mig och er!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  


Av anaby - 1 oktober 2014 11:02

Jag känner mig betydligt piggare idag!! Det känns som om orken blir bättre och bättre för varje dag...tack och lov  Man blir mer än lite orolig när kroppen inte vill samarbeta och man bara är trött och orkeslös  

Idag har jag bytt ut profilbilden...kanske var dags så att säga  


 

Det är på den här bilden man inser HUR stor T faktiskt är!!! Hans huvud är nästan lika stort som halva min kropp  Idag blir en lugn dag och det känns jättebra  

De har börjat med bygget av husen här bredvid nu så jag har varit och pratat med byggkillarna och en blivande granne  Blir nog jättebra bara de kommer igång med allt.

Sedan har jag varit till T och nu är det mest utslag på hals och huvud. Bilder kommer på det senare under dagen!!


Sedan ska jag bara fixa med lite tvätt och handla mat idag. Blir bra med en lugnare dag också!! Imorgon blir det utbildning med jobbet i några timmar på fm.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan göra iordning lunchen!!
Ha en fortsatt jättebra onsdag och chilla lugnt gott folk!!

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards