anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av anaby - 29 oktober 2014 19:40

Igår var det tungt utan att överdriva.....när både kropp och knopp mer eller mindre "ger upp" känns det INTE bra alls  Jag sov som en stock och var utvilad inför sista nattens jobb men trots att man sovit bra blir man sliten av nattjobb! När jag satte mig i bilen kom tårarna....och de fortsatt tills jag kom på parkeringen  Antar att det var kroppen sätt att "ladda ur" för att orka med!! Kroppen är fantastisk på det sättet  När jag skulle ta rapport från kvällspersonalen fick jag reda på att flera reagerat på att jag behövt jobba så pass många nätter i rad och sitta extravak. Fick ett SMS av chefen och när jag kom till avdelningen hade de fått order att hjälpa till mer. Men det är svårt sånt där!! ALLA HAR VERKLIGEN GJORT VAD DE KAN ANSER JAG  Jag har fått alla hjälp jag kan få men ibland blir det en jobbig och ohållbar situation pga olika saker som händer.

Kan INTE gå in på några detaljer då jag har tystnadsplikt!!

Det var en manlig SSK som jobbat 2 nätter som sa på tisdagmorgon att nu måste vi lägga om planen. Så han skulle prata med dagpersonalen. Han jobbade även tisdagnatt! Det kändes bra för då visste han allt om min brukare!!

Planen lyckades och natten blev lugn och tror att ALLA som jobbade inkl. mig var hur nöjda och glada som helst inatt  SSK kom in en stund för att hålla mig sällskap och prata lite då visade det sig att han och frun inte bodde så långt från mig...Hi hi!! Ibland är världen liten minsann  

Det var betydligt lättare att åka hem imorse från jobbet även om jag var rejält trött!! Men mentalt mådde jag MYCKET bättre...vilket kändes skönt  Jag har sovit som en sten i 3 timmar!!! Sedan var det bara att stiga upp och gå ner till stallet för att rida T. Eller jag tog bilen för jag hade med mig sadel, träns och lite annat för nu kommer jag att börja göra iordning honom nere i vindskyddet. Ska åka med lite utrustning allt eftersom under veckan   

Det var tungt att åka ner till stallet men desto lättare att åka hem igen efter ridturen  Djur har en fantastisk förmåga att få en att "ladda batterierna"   T var pigg men reglerbar och jag kände mig otroligt mycket piggare efter ridturen  Det blev mycket trav då T är ganska ostimulerad just nu  Inga problem alls så vi tog den långa rundan  Gissa en som var väldigt nöjd när vi kom tillbaka till stallet igen  


   

Det hann blir lite skymning innan vi kom hem så bildena blev lite mörka...


När vi landade i vindskyddet igen fick T sin mat och sedan öppnade jag upp mellan hagarna då det torkat upp så pass nu att det var ok för honom att gå där igen. Då fick jag samtidigt vara ifred när jag mockade och fixade med allt annat. Man måste vara smart  

Jag har totalt glömt bort att jag hade köpt en jättesnygg höstjacka på Hööks på senaste rean!! Idag invigdes den och jag är jättenöjd med den  Sedan passade jag på att använda mina rosa ridbyxor från Ge-kås också  Granningestövlarna är helt suveräna oavsett om det är höst, vinter eller vår  

 


Sedan var det bara att åka hemåt och göra middag!!
Tårarna har runnit till och från under hela dagen...vilket inte känns så konstigt men det blir nog bättre till imorgon!!

Ikväll ska jag bara var ensam och sitta i lite ljus, inga ljud och mysa i soffan med lagom volym på TV  Ska gå och hämta mig ett vinglas och lite glass och se om det är något bra på TV och kanske slumra lite i soffan  

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och jag längtar och hoppas att jag är piggare efter en god natts sömn!!

Nej, nu ska jag rugga under täcket och bara må gott resten av kvällen!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag och chilla lugnt gott folk!
Mvh anaby   

Av anaby - 29 oktober 2014 19:17

Jag gillar "Så mycket bättre"  Jag får alltid en favoritlåt under varje säsong!!! bla




Flickan och kråkan med Timbaktu.....





Ängeln i rummet med Laleh....



Min far med Magnus Uggla....




En sån karl med Agnes...





When we dig for gold in the USA med Amanda Jensen....




Nobody knows med Darin och Maja....



Sensuella Isabella med Lena PH...



Darin och Astrologen....




Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards